مردم ماهي قرمز نخرند

مردم ماهي قرمز نخرند

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست به بيان توضيحاتي درباره خريد ماهي شب عيد و خطرات آن پرداخت.

به گزارش«پارما» جمشيد محبت خاني فرمانده يگان حفاظت محيط زيست در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، به بيان توصيه‌هايي به مردم به نخرين ماهي قرمز شب عيد پرداخت و گفت: از مردم در ساليان گذشته خواهش كرديم كه ماهي قرمز شب عيد نخرند به اين دليل كه هم براي خانواده‌ها و هم براي بچه‌ها از لحاظ بهداشتي ضرر دارد (با استناد به اعلام پزشكان متخصص اين حوزه) نخرند. امسال هم به دليل شيوع كرونا باز هم از مردم مي‌خواهيم كه ماهي قرمز نخرند.

محبت خاني در ادامه تاكيد كرد: متاسفانه بعد از پايان تعطيلات مردم اين ماهي‌ها را در بركه‌ها و آبگير‌ها و رودخانه‌ها رها مي‌كند. اين ماهي‌ها محل زيستشان اين جور مكان‌ها نيست و مردم نبايد آن‌ها را در اين مكان‌ها رها كنند. اين ماهي‌هاي قرمز وقتي در اين مكان‌ها رها مي‌شوند به آبزيان و موجودات زنده آبگير و تالاب و رودخانه‌اي كه در ان رها مي‌شوند ضرر مي‌زنند.

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست در ادامه تاكيد كرد: رها كردن آن‌ها در اين مكان‌ها باعث به خطر انداخت جان ساير موجودات زنده‌اي مي‌شود كه در آب بركه يا رودخانه زيست مي‌كنند. مردم به اين نكته توجه كنند.

وي در ادامه تاكيد كرد: به مردم توصيه مي‌كنيم ماهي قرمز، لاك پشت، سمندر و مار آبي و مارمولك نخرند و اگر هم اين كار را انجام دادند اين موجودات را بعد از پايان تعطيلات عيد در مكان‌هايي كه توسط شهرداري‌ها و دهياري‌ها تعبيه شده رها كنند.

محبت خاني در ادامه درباره سبزه عيد نيز گفت: مردم سبزه عيد را در طبيعت رها نكنند چرا كه باعث ايجاد آلودگي و انتقال قارچ و ميكروب است. پس از روز طبيعت در محل‌هايي كه شهرداري‌ها پيش بيني مي‌كنند قرار دهند نه اينكه يكي در جاده بيندازد و ديگري در خيابان. انداختن اين سبزه‌ها براي طبيعت و ساير گياهان مضر است.

محبت خاني گفت: پرتاب كردن زباله و سبزه‌ها از داخل ماشين‌ها مشمول جريمه 25 تا 35 هزار توماني است البته بسته به اينكه در داخل شهر و يا خارج از شهر باشد متفاوت است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات