سومین دوره مسابقات سراسری سرامیک ایران برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات سراسری سرامیک ایران برگزار می‌شود

www.BanaNews.irسومین دوره مسابقات سراسری سرامیک ایران با عنوان «سرامیک‌های متراکم با خواص فشاری برتر»، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این مسابقات، یک رقابت دانشجویی است که به صورت سالانه بین دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود. روند مسابقات به این صورت است که یک سری ویژگی‌ها برای سرامیکی خاص و یا یک قطعه سرامیکی مطرح می‌شود. سپس گروه‌های شرکت کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور می‌کوشند تا با تنظیم فرآیند ساخت، قطعه مورد نظر را به گونه‌ای آماده کنند که بهترین خواص مطلوب را داشته باشد. نهایتا در روز مسابقه از نمونه‌های آنها تستهای مورد نظر گرفته خواهد شد.

تشریح فرایند ساخت هر نمونه در قالب یک پوستر نیز می‌تواند جنبه آموزشی و علمی مسابقات را تقویت کند که این، در کنار گزارشی است که برای ساخت هر نمونه از طرف هر گروه تنظیم شده است. می‌توان مساله را این گونه مطرح کرد که از یک محصول با جنس خاص، بهترین خواص را انتظار داشت.

هدف از برگزاری این مسابقات، «آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با سرامیک‌ها و روش‌های فر‌آوری آنها»، «تأکید بر اهمیت استفاده از مواد نو»، «حل یکی از مشکلات صنایع در طراحی، فرآوری یا استفاده از سرامیک‌ها با مطرح شدن به عنوان سؤال مسابقه»، «یافتن راه حل‌های مناسب برای استفاده بهتر از سرامیک‌ها»، «ایجاد نشاط و تحرک علمی در دانشجویان» و «ایجاد انگیزه رقابت سالم علمی در دانشجویان» است.

اولین دوره این مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر میبد با عنوان «فنجان‌های سرامیکی مستحکم» و دومین دوره نیز در دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع «ساخت مواد متخلخل سرامیکی با خواص مکانیکی بهینه» برگزار شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://iranncc.com/ مراجعه کنند.

 

    نظرات