اولین فرودگاه بخش خصوصی سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد

اولین فرودگاه بخش خصوصی سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد

http://www.bananews.irمجری طرح فرودگاه بین‌المللی سلفچگان قم از به بهره برداری رسیدن این فرودگاه در سال ۹۲ به شرط تامین منابع مالی وصدور مجوزهای لازم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رجب مهرجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که این فرودگاه، ۱۵ کیلومتر بعد از قم واقع شده است، تصریح کرد: پس از احداث این فرودگاه، در فاز اول امکان جابه‌جایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در سال وجود دارد.

وی با بیان این‌که این فرودگاه بین المللی خواهد بود، اظهار کرد: در مرحله طراحی هستیم و برخی کارهای اجرایی را نیز آغاز کرده‌ایم.

مجری طرح فرودگاه سلفچگان با بیان این‌که ۱۵ کیلومتر راه‌های داخل فرودگاه ایجاد شده و مراحل پایانی زیرسازی در حال انجام است، اضافه کرد: عملیات اجرای پل‌های مسیر زمینی فرودگاه و تجهیز کارگاهی با حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مهرجویی با اشاره به این‌که عملیات خاک‌برداری یکی از باندها آغاز شده است،‌ گفت: نقشه‌های برج مراقبت و سطوح پروازی تهیه شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح جامع فرودگاه آماده شده است، خاطرنشان کرد: این فرودگاه اولین فرودگاه کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

مهرجویی با بیان این‌که این فرودگاه با نظارت شرکت ارم کیش و با مجوز و نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور احداث می‌شود، خاطر نشان کرد: از همکاری شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی راضی هستیم.

مجری طرح فرودگاه سلفچگان تصریح کرد: برآورد برای احداث فاز اول فرودگاه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان استاما این فرودگاه که در نزدیکی منطقه ویژه گردشگری در قم واقع شده برای تکمیل سه فاز به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: استانداری قم طرف قرارداد ما است که پرداخت تسهیلات جزو قراردادهای آن‌ها محسوب می‌شود.

 

 

    نظرات