رئیس شورای شهر شیراز: وضعیت ورود مسافران به شیراز نگران‌کننده است/ درخواست ازدولت برای اختیارات ویژه

رئیس شورای شهر شیراز: وضعیت ورود مسافران به شیراز نگران‌کننده است/ درخواست ازدولت برای اختیارات ویژه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر « سید عبدالرزاق موسوی » با اشاره به خواسته اعضای شورای شهر شیراز از رئیس‌جمهور، گفت: وقتی می‌بینیم برخی از مردم به دستورات رسمی مقامات توجه نمی‌کنند بهترین راه این است دولت به نمایندگان خود در استان‌ها اختیاراتی بدهد تا بتوانند از متقضیات و ظرفیت‌های استانی بهره گرفته و سلامت شهروندان خود را تضمین کنند.
وی تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود به خواسته و دغدغه مردم و نمایندگان آنها توجه کند.
موسوی مشکل اصلی حال حاضر شیراز را که دغدغه شهروندان بوده و شورا نیز بر رفع آن به طور جد تاکید دارد باز بودن ورودی های شهر به خصوص ورودی های شمال شیراز عنوان کرد و اضافه کرد: ورودی شهر نشان می‌دهد حجم خودروهایی با پلاک‌هایی غیر از شیراز در این مسیرها بسیار افزایش یافته و این زنگ خطری برای شهر است.
رئیس شورای شهر شیراز یادآور شد: علیرغم تاکید مسئولان بر عدم مسافرت، حجم مسافرت‌ها همچنان بالا بوده و کاهش چشمگیری در تعداد سفرها مشاهده نشده است.
او در واکنش به برخی که می‌گویند چرا شورا در شرایط سخت ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدامات بیشتری اتخاذ نکرده، اظهار داشت: شورا تاکنون آنچه را که در ظرفیت قانونی و وظایف خود و مجموعه شهرداری دیده، انجام داده است.
موسوی با اشاره به چندین مصوبه و جلسات فوق‌العاده تشکیل شده در هفته‌های اخیر، عنوان داشت: دو نامه برای استاندار ارسال شده و در آن به ‌تمام دغدغه‌های شهروندان اشاره شده است.
وی به تشکیل جلسه حضوری با استاندار نیز اشاره کرد و افزود: در جلسه حضوری با استاندار تک‌تک اعضای شورای شهر به بیان دغدغه و نگرانی خود پرداختند و اقدامات انجام شده و محدودیت‌های استانداری نیز مطرح شد.
موسوی با اشاره به همراهی خوب شهروندان شیرازی به خصوص اصناف، گفت: دو اقدام شایسته و قابل تقدیر شهرداری و شورا تعطیلی اتوبوسرانی و مترو بود که می توانست بستری برای انتقال بیماری باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تأکید کرد: می‌طلبد دولت و رئیس جمهور اختیارات ویژه به استاندار و شورای تامین استان دهند تا بتوانند در زمینه مقابله محلی با شیوع ویروس کرونا، تصمیم سریع و مؤثری بگیرند.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات