عذم صدور مجوز توليد موتور يورو 4 به خودروسازان كشور در پيام نوروزي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست

عذم صدور مجوز توليد موتور يورو 4 به خودروسازان كشور در پيام نوروزي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: با توجه به پيش‌بيني كه در قوانين مختلف صورت گرفته از اول سال 1399 ديگر مجوز توليد موتور يورو 4 در داخل كشور براي خودروها داده نمي‌شود.

به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، عيسي كلانتري در پيام نوروزي خود به مناسبت آغاز سال 1399 گفت: بنابراين صنايع خودرو سازي از اول سال 99 موظفند كه استانداردهاي خود را بالا ببرند و موتورهايي با استاندارد يورو 5 بر روي خودروها نصب كنند، براي اين منظور با صنايع خودرو سازي جلساتي داشتيم و به تفاهم رسيديم.

وي افزود: اميدوارم امسال سال پر بركتي باشد، درست است كه در سال 98 مشكلات نسبتا زيادي را به خصوص با تحريم هاي ضد بشري آمريكا داشتيم اما دستاوردهاي محيط زيست دستاوردهايي بود كه در برنامه پيش بيني شده بود و با تلاش همكاران با حداقل خسارت ها از آن برنامه ها، سال 98 را به پايان برديم.

وي ادامه داد: سال 98 از نظر بارندگي سال خوبي براي محيط زيست و حيات وحش كشور بود، با توجه به بارش هايي كه تقريبا در بيشتر نقاط كشور رخ داد، حيات وحش مشكلات كم آبي را كمتر لمس كردند بنابراين با توجه به  سرشماري هايي كه در حيات وحش انجام شد سال خوبي را سپري كرديم.

كلانتري اظهارداشت: از نظر كاري سال نسبتا خوبي بود توانستيم با منابعي كه از محل صندوق توسعه ارزي كشور پيش بيني شده بود سال خوبي را براي مهار گرد و غبار داشته باشيم، با اقداماتي كه دستگاه هاي اجرايي، سازمان جنگل ها مراتع و آبخيزداري، سازمان حفاظت محيط زيست و استانداري ها صورت گرفت، توانستيم بخش عمده اي از گرد و غبار با منشاء داخلي را مهار كنيم و اميدواريم در سال 99 هم با تصويب بودجه پيشنهادي دولت اين كار ادامه يابد.

رييس سازمان حفاظت محيط  زيست ادامه داد: سال گذشته توانستيم حقابه تالاب هاي كشور را به رسميت دولت و وازرت نيرو برسانيم و بر اين اساس حقابه تالاب ها كه حقابه هاي زيست محيطي است و همچنن حقابه هاي رودخانه ها به موازات تامين حقابه كشاورزي كشور را تصويب و تامين كنيم.

وي گفت: همچنين درباره مسائل مربوط به ارزيابي طرح هاي عمراني و توسعه اي كشور توانستيم متوسط حدود سه سال دولت هاي قبل را به 45 روز برسانيم و كمك بزرگي كنيم به توسعه توليدات داخلي كشور تا با اين كاهش زمان، توليد كنندگان ديگر سال ها منتظر تصويب ارزيابي طرح هاي توسعه اي از سوي سازمان حفاظت محيط زيست نباشند.

معاون رييس جمهوري افزود: همچنين سال خوبي براي نيروهاي محيط زيست بود چون سازمان حفاظت محيط زيست و نيروهاي آن از مصوبات مجلس و دولت در سنوات گذشته به دليل نداشتن اعتبارات از محل افزايش 50 درصدي فصل دهم بي بهره بودند گرچه به نوعي براي محيط بانان كشور بخشي از اين افزايش را تامين كرده بوديم اما تمام نيروها شامل اين مصوبه نمي شدند كه با توجه به پيگيري هايي كه انجام شده بود و مصوبه هيات وزيران، از اول اسفندماه سال 1398 احكام اين افراد صادر شد و دريافتي ها از سال 99 افزايش قابل ملاحظه اي خواهند داشت.

وي اظهار داشت: در سال 98 لايحه حمايت از محيط بانان در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، با توجه به اصلاحاتي كه در مجلس شوراي اسلامي انجام گرفته بود شوراي نگهبان اين اصلاحات را صحيح ندانست و با توحه به لايحه دولت مجلس شوراي اسلامي دوباره اصلاحيه اي انجام داد كه شوراي نگهبان آنرا تصويب كرد و بر اين اساس محيط بانان هم از اول سال 99 همتراز نيروهاي انتظامي كشور از قوانين ذيربط استفاده خواهند كرد لذا دردسر كمتري براي حفاظت از محيط زيست كشور خواهند داشت.

كلانتري گفت: در سال 1399 طبق پيشنهاداتي كه داده شد از سوي هيات وزيران در قانون بودجه سال 99 ، همكاران براي پالايش و كنترل بيشتر صنايع و بهره مندي از محل 1 درصد جرايمي كه در سنوات گذشته اخذ مي شد و سازمان محيط زيست از محل اين جرايم بي بهره بود، دستشان بازتر خواهد بود، قانون پيش بيني كرده كه در سال 1399 يك سوم آن جرايم براي بهبود وضعيت محيط زيست كشور تخصيص داده شود كه با اين كار مي توانيم به محيط زيست كشور بيشتر كمك كنيم و در راه شعار خود كه 80 ميليون محيط بان است، از محيط زيست كشور حراست و حفاظت كنيم.

وي افزود: اميدوارم سال خوبي را براي حفظ محيط زيست كشور داشته باشيم همچنين سال خوبي باشد براي محيط زيست نسل هاي بعد چون ما بايد پاسدار محيط زيست و حفاظت از آن براي نسل هاي بعد هم باشيم گرچه در سنوات گذشته از اين شعار كمي فاصله داشتيم اما تمام هدف ما حفظ منابع پايه كشور، حفظ محيط زيست، هواي سالم، حفظ حيات وحش  و حفظ منابع ژنتيكي براي بهره برداري نسل هاي آينده است. اميدوارم همچنان با 80 ميليون محيط بان ايران را پايدار نگه بداريم و توسعه پايدار را در راستاي حفاظت از محيط زيست همچنان ادامه دهيم.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات