از سوي مقام معظم رهبري، 1399 سال «جهش توليد» نامگذاري شد

از سوي مقام معظم رهبري، 1399 سال «جهش توليد» نامگذاري شد

به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال 1399 هجري شمسي، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسي‌بن‌جعفر (عليه‌السلام) به پيشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبريك عيد سعيد مبعث و عيد پر طراوت نوروز به همه ملت بويژه خانواده‌هاي معظم شهيدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختكوش، سال جديد را سال «جهش توليد» نامگذاري كردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تسليت و تبريك به خانواده‌هاي شهداي سال 98 از جمله شهداي دفاع از حرم و مرزها و در رأس آنان شهيد بزرگوار سردار سليماني، شهيد ابومهدي المهندس و همراهان آنها و همچنين شهداي حادثه كرمان و حادثه هواپيما و شهداي سلامت، سال 98 را سالي پر تلاطم براي ملت ايران خواندند و خاطرنشان كردند: سال قبل با سيل آغاز و با كرونا تمام شد و در طول سال نيز حوادث گوناگوني مانند زلزله و تحريم‌ها پديد آمد اما اوج اين حوادث، جنايت تروريستي آمريكا و شهادت سردار نامدار ايران و اسلام، شهيد سليماني بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: سال قبل، سال سختي بود و گرفتاري‌هاي مردم نيز كم نبود اما در كنار سختي‌ها، سربلندي‌هاي بعضاً بي‌سابقه‌اي وجود داشت و ملت ايران واقعاً خوش درخشيد.
ايشان روانه شدن سيل مردم مؤمن و با همت براي كمك به مناطق آسيب‌ديده در قضيه سيل اول سال را از جمله زيبايي‌هاي سال 98 برشمردند و افزودند: هيجان عمومي و حضور دهها ميليوني مردم در حادثه شهادت بزرگ شهيد سليماني و خلق اجتماعات شكوهمند در تهران، قم، اهواز، اصفهان، مشهد و كرمان كه در دنيا و در تاريخ كشورمان بي‌نظير بود، جلوه ديگري از سربلندي مردم و مايه آبروي كشور و عزت ملت بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي فداكاري‌هاي چشمگير و تحسين‌برانگيز مردم در قضيه كرونا را نمونه ديگري از درخشش ملت در سال 98 خواندند و گفتند: زحمات مجموعه‌هاي درماني يعني پزشكان، پرستاران، بهياران، مديران و كاركنان مراكز درماني و در كنار آنها خدمات مجموعه‌هاي داوطلب مردمي مانند دانشجويان، طلاب و بسيجيان، همگي مايه عزت و آبرو است.
رهبر انقلاب اسلامي با برشمردن مصاديقي از همكاري و تعاون اجتماعي مردم در اين روزها مانند توليد و توزيع اقلام بهداشتي، ضدعفوني كردن معابر، كمك به افراد سالمند، بخشودگي اجاره‌ها و به تأخير انداختن دريافت مطالبات، افزودند: ملت ايران زيبايي‌ها و فضائل خود را در خلال حوادث سخت نشان داد و من قلباً و صميمانه از همه اين فعاليتها و افراد تشكر مي‌كنم و مژده مي‌دهم كه پاداش الهي در انتظار آنها است.
ايشان آزمونهاي سال 98 را آزمونهايي دشوار خواندند و با تأكيد بر اينكه هيچ ملتي با راحت‌طلبي و رفاه‌جويي محض به جايي نمي‌رسد، گفتند: غلبه بر دشواريها و عبورِ با روحيه از آنها موجب قدرتمند شدن يك ملت و كسب اقتدار و اعتبار است، همچنانكه ملت ايران تاكنون به اين شكل بر مشكلات غلبه كرده و بعد از اين نيز خواهد كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درس ديگر حوادث مختلف را شناخت ضعف‌هاي دروني، خارج شدن از غرور و غفلت و لزوم توجه به پروردگار دانستند و با درخواست از خداوند براي قرار دادن سال 99 به‌عنوان سال پيروزي‌هاي بزرگ و با استمداد از پيشگاه حضرت بقية‌الله براي حمايت از مردم مؤمن ايران گفتند: ملت همچنانكه در طول سالهاي متمادي، شجاعانه و با روحيه با حوادث مواجه شدند، از اين پس نيز با روحيه و اميد با همه حوادث برخورد كنند و مطمئن باشند كه تلخي‌ها مي‌گذرد و يُسر و آساني در انتظار ملت ايران خواهد بود چرا كه اِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرا.
ايشان با اشاره به جريان داشتن كار و تلاش در بخشهاي مختلف كشور از جمله در بخشهاي علمي، تحقيقي، اجتماعي، دولتي و قضايي، افزودند: خداوند متعال به همه اين تلاشها بركت مي‌دهد و ملت را از اين گذرگاه با عافيت و سربلندي عبور خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به ارزيابي ميزان پيشرفت شعار سال 98 يعني رونق توليد پرداختند و با اشاره به گزارشهاي موثق از بازگشت به كار برخي از كارخانه‌هاي راكد يا تعطيل، افزايش ظرفيت توليد بعضي از واحدها، به ميدان آمدن شركتهاي دانش‌بنيان و برداشتن گام‌هاي جدي در پژوهش و تحقيق به‌عنوان سرچشمه توليد، گفتند: اين گزارشها نشان مي‌دهد در سال 98 علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق توليد، در عمل نيز از آن استقبال شد و با كار و تلاش دستگاههاي مختلف، توليد تا حدودي به راه افتاد البته اثر آن در زندگي مردم محسوس نشد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد با كار ده برابري، توليد به جايي برسد كه در زندگي مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادي كشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانكي، گمركي و مالياتي» و «بهبود فضاي كسب‌وكار» اما نقش توليد بي‌همتا است و با راه افتادن توليد و استفاده از بازار فروش 80 ميليوني در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهاي خارجي، مشكلات اقتصادي قطعاً پايان مي‌يابد و تحريم‌ها به نفع كشور تمام خواهد شد.
ايشان افزودند: تحريم تاكنون در كنار ضررهايش، سودهايي نيز داشته و ما را وادار كرده است كه به فكر تهيه لوازم زندگي و نيازهاي كشور از طريق امكانات داخلي باشيم كه اين حركت بسيار مغتنم ان‌شاءالله ادامه خواهد يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با جمع‌بندي سخنانشان در خصوص نياز قطعي كشور به توليد، سال 99 را سال «جهش توليد» نامگذاري كردند و خطاب به دست‌اندركاران تأكيد كردند: جوري عمل كنيد كه با جهش توليد، تغييري محسوس در زندگي مردم به‌وجود آيد.
ايشان افزودند: البته لازمه تحقق اين هدف برنامه‌ريزي است و بخشهاي مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مركز تحقيقات آن، قوه‌قضائيه، مجموعه‌هاي دانش‌بنيان و گروههاي پر شمار جوان، مبتكر و فعال بايد در اين برنامه‌ريزي‌ها شركت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان با تبريك مجدد سال جديد و عيد مبعث و آرزوي جلب توجهات الهي، از ملت ايران خواستند به‌طور روزافزون به توجهات، توسلات و معنويات خود بيفزايند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات