وزارت نفت باید هزینه گازرسانی مسکن مهر را تامین کند

وزارت نفت باید هزینه گازرسانی مسکن مهر را تامین کند

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تامین گاز مسکن مهر از وظایف شرکت ملی گاز ایران است، گفت: این شرکت باید منابع خود را از وزارت نفت تامین کند و پرداخت اعتبارات برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جمشید نورصالحی در گفتگو با مهر درباره اظهارات یک مسئول در شرکت ملی گاز درباره تامین هزینه گازرسانی مسکن مهر و امکان توقف آن، گفت: تامین گاز برای مسکن مهر از تعهدات شرکت ملی گاز است و باید از طریق منابع وزارت نفت تامین شود.

وی با رد این موضوع که وزارت راه و شهرسازی باید هزینه اجرای گازرسانی به پروژه های مسکن مهر را بپردازد، افزود: شرکت ملی گاز تنها برآوردی از هزینه های گازکشی به پروژه های مسکن مهر را پیش بینی کرده است و ازآنجایی که این رقم بسیار بالا بوده است، قصد اعلام آن را داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه قرار نیست وزارت راه و شهرسازی هزینه ای بابت تامین گاز بپردازد، اظهار داشت: درسالهای گذشته هم شرکت ملی گاز اجرای گازرسانی در پروژه ها را برعهده داشت اما به دلیل اینکه امسال حجم کار در مسکن مهر بالاست، بنابراین هزینه زیادی هم برای شرکت ملی گاز به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همچنان طرح گازرسانی به پروژه های مسکن مهر انجام می شود، اظهار داشت: این شرکت همچنان به تعهدات خود عمل می کند و گزارشی مبنی بر توقف گازرسانی به وزارت راه و شهرسازی ارسال نشده است.

نورصالحی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان توقف گازرسانی وجود دارد، افزود: شرکت ملی گاز هرساله اجرای این پروژه را انجام می داد، بنابراین امسال هم این کار را ادامه می دهد و در این مدت هم کم و کاستی در کار گزارش نشده است.

به گزارش مهر، شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده بود: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی گازرسانی به پروژه های مسکن مهر را نپردازد، احتمال توقف گازرسانی به یک میلیون و ۱۰۰هزار واحد مسکونی با چالش روبرو می شود.

 

 

    نظرات