پیام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به مناسبت فرا رسیدن روز...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی آب پیامی خطاب به همکاران و فعالان عرصه آب صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، پیام "سید حسن رضوی" به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی آب به شرح زیر است:

"و جعلنا من الماء کل شیء حی"

۲۲ مارس مطابق با سوم فروردین ماه به عنوان «روز جهانی آب» نامیده شده و همه ساله شعاری از سوی بخش آب سازمان ملل برای این روز تعیین می شود. امسال نیز روز جهانی آب به نام «آب، تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است که نشانگر توجه ویژه به نقش حیاتی آب و تغییر اقلیم بر مسائل اجتماعی و فرهنگی جوامع است.

حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی جوامع بشری به آب وابسته است چرا که این کالای ارزشمند محدود، غیرقابل جایگزین و محور توسعه پایدار است و دستیابی نسل امروز و نسل های آتی به حیات اجتماعی، جز در سایه محور قرار دادن آب میسر نخواهد بود.

تفاوت چشمگیر در میزان بارش ها طی سال های اخیر و تغییر ناگهانی روند بارش ها از خشکسالی به بارش های شدید خود حاکی از وقوع تغییر اقلیم در کشور است که مسئولیت مردم و مسئولان را دوچندان می کند و باید توجه و حساسیت بیشتری پیرامون مسائل مرتبط با آب داشته باشند.

این روزها بحران ویروس کرونا در سراسر جهان اهمیت آب و مسوولیت اجتماعی در برابر آن را به همگان نشان داد بدین معنا که همه افراد جامعه در مقابل تامین و مصرف بهینه این مایه حیاتی مسئول هستند چرا که در غیر این صورت بی توجهی و عدم پذیرش مسوولیت اجتماعی افراد در برابر آب متوجه کل جامعه می شود. همچنین لزوم تامین آب پایدار و سالم برای هموطنان در این شرایط مسئولیت اجتماعی ما را بیش از گذشته کرده است تا با کمترین خسارت شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

اینجانب روز جهانی آب را به همه دست اندرکاران بخش آب کشور و همکاران پرتلاش خود که وظیفه خطیر تامین و حفاظت از منابع آب را برعهده دارند، تبریک عرض می کنم و آرزوی توفیق و سعادت برای آنان می نمایم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات