بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد گام بلند توسعه زیست بوم نوآوری  ...

بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد گام بلند توسعه زیست بوم نوآوری ...

بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد گام بلند توسعه زیست بوم نوآوری خواهد بود

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم امضای تفاهم نامه احداث و راه اندازی دومین کارخانه نوآوری کشور در مشهد گفت: کارخانه نوآوری مشهد با هدف ایجاد مامنی برای دریافت ایده ها، نوآوری ها و اختراعات جوانان این استان و شمال شرق کشور راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سورنا ستاری با عنوان این مطلب اظهار کرد: بخش خصوصی باید حامی ایده های جوانان باشد. اگر صرفا دولت وارد فاز حمایت از این ایده ها و اختراعات شود درصد موفقیت آنها بسیار کم خواهد شد.
وی ادامه داد: معاونت علمی در بنیاد ملی نخبگان این ایده ها و اختراعات را مورد حمایت قرار می دهد؛ اما مشکلات شهر نباید فقط توسط شهرداری حل شود، بلکه مردم و جوانان باید راه حل های نوآورانه برای رفع این مشکلات پیدا کنند.
ستاری افزود: ایجاد کارخانه نوآوری در مشهد اقدام بسیار تعیین کننده‌ای در توسعه زیست بوم اقتصاد نوآور شهر مشهد است چراکه شهر نوآور و هوشمند از همین مدل های توسعه ای شروع می شود.
وی گعت: آنچه از مفاد تفاهم‌نامه برداشت می شد حس خوبی به فناوران و استارتاپی ها منتقل می کرد.این تفاهم‌نامه با اهدافی چون استفاده از ظرفیت های موجود شهرداری مشهد برای میزبانی استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها، بهره‌برداری از اثرات توسعه ای و ارزش افزوده حاصل از استقرار کسب و کارها، ایجاد زمینه های کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری در جامعه و مدیریت شهری، توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان، ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان از اهداف این تفاهم‌نامه بود.
تاییدهای دلگرم کننده
ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز ضمن بازدید از کارخانه نوآوری، این مکان را نوید دهنده خبرهای خوش در زمینه فناوری های نوین و شهرهوشمند برای شهر مشهد خواند و گفت: مهم ترین نکته در این میان نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به نوآوری است و این نگاه که از بحث ساخت وسازساختمان، برج و مجتمع های تجاری و مسکونی به سمت احداث کارخانه و مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان حرکت کرده است.
وی افزود: مشهد با تدبیر مدیریت شهری در بحث شهر هوشمند شرایط مناسبی دارد و کارخانه نوآوری می تواند به پیشبرد این مسیر کمک کند.
گفتنی است؛ با توجه به آنکه حصارهای فلزی که دید بیرونی را کور کرده بود از پیرامون پروژه حذف شده به راحتی می توان پیشرفت فیزیکی کارخانه را مشاهده کرد و امیدوار بود که مراحل تکمیلی ساختمان تا آینده نزدیک تکمیل و کارخانه نوآوری مشهد در اختیار کارآفرینان، خلاقان، ایده پردازان، مبتکران و اندیشمندان جوان و خوش آتیه شهر مشهد قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات