عوارض کسب و پیشه همه صنوف در سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شده است

عوارض کسب و پیشه همه صنوف در سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شده است

عوارض کسب و پیشه همه صنوف در سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حمایت از شهروندانی که از این بابت دچار ضرر شده اند، عوارض کسب و پیشه همه صنوف در سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی مهدی نیا در برنامه زنده تلویزیونی "بهارفیروزه ای" در این خصوص افزود: متاسفانه اواخر سال گذشته با شیوع ویروس کرونا روبه رو شدیم که این موضوع باعث متضرر شدن برخی از بخش های جامعه شد لذا برای کاهش این ضرر با پیشنهاد مدیریت شهری و تصویب شورای شهر عوارض کسب و پیشه سه ماهه اول سال ۹۹ شامل بخشودگی شد.
وی اضافه کرد: همچنین اجاره مکان هایی که در تملک شهرداری مشهد بود نیز با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می شود.
وی به کمک ۵میلیارد تومانی شهرداری مشهد به دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اظهارکرد: با تصویب شورای شهر مبلغ ۵ میلیارد تومان برای خرید ملزومات مورد نیاز کادر درمانی جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین تجهیز آمبولانس ها اختصاص داده شد که این مبلغ تا پایان سال گذشته برای خرید این ملزومات هزینه شده است.
مهدی نیا در پاسخ به درخواست شهروندان برای کمک به بخشودگی مطالبات سایر دستگاه ها از افرادی که شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شده اند، تصریح کرد: آن بخش که مستقیم با مدیریت شهری در ارتباط بوده با مصوبه های شورای شهر بخشیده یا برای آن تخفیف در نظر گرفته شده اما آن بخش که در اختیار مدیریت شهری نیست سعی کرده ایم ضمن مذاکره با مسئولان استانی تخفیفاتی برای مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به وعده رفع مشکل مکان هایی که سال گذشته در بارندگی ها دچار آبگرفتگی می شدند، گفت: سال گذشته در چنین ایامی در پی بارش های شدید برخی از نقاط کشور دچار سیل شدند که خوشبختانه ما در مشهد شاهد سیل نبودیم اما با آبگرفتگی هایی روبه رو بودیم.
وی ادامه داد: در پی این بارش ها ۲۳۹ نقطه که دچار آبگرفتگی می شدند شناسایی و برای رفع آن ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه مصوب اختصاص داده شد تا مشکل آبگرفتگی نیمی از این ۲۳۹ نقطه در سال ۹۸ برطرف شود.
وی اضافه کرد: از این ۲۳۹ نقطه عملیات اجرایی رفع مشکل ۱۱۹ نقطه از خرداد ماه سال گذشته آغاز و مشکل آبگرفتگی بخش زیادی از این نقاط از جمله خیابان کوهسنگی و دانشگاه با اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی برطرف شده است.
مهدی نیا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده نیز امیدواریم در سال ۹۹ مشکل تمامی ۲۳۹ نقطه که با بارندگی های شدید دچار آبگرفتگی می شدند برطرف شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات