رفع تمامی نقطه بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر مشهد تا  ...

رفع تمامی نقطه بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر مشهد تا ...

امسال مشکل 239 نقطه بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر مشهد رفع می‌شود/ شهروندان به خوبی قرنطینه خانگی را رعایت کرده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا، امشب و در برنامه زنده تلویزیونی «بهار فیروزه‌ای» ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و همچنین مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، اظهارکرد: از اوایل اسفندماه و با اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور، همه بخش‌ها از جمله شورای شهر و مدیریت شهری مشهد درگیر این موضوع شد و سعی کردیم هماهنگی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد در نخستین گام خود مبلغ 10 میلیارد تومان را برای تامین تجهیزات بهداشتی شامل ماسک (ویژه کارکنان شهرداری و شرکت‌های طرف قرارداد که مستقیما با شهروندان در ارتباط هستند)، محلول ضد عفونی‌کننده برای عدم انتقال ویروس از طریق تماس با دست و محلول گندزدا برای ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی (قطارشهری، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی)، محیط کار پرسنل و مراکز عمومی شهر مشهد اختصاص داد، گفت: همزمان با این اقدامات، در بحث تبلیغات و اکران‌های شهری نیز ورود خوبی داشتیم و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: همواره با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد افزایش مراجعات مردم و شهروندان به شهرداری برای پرداخت‌ها و تسویه حساب مالی هستیم که امسال با شیوع ویروس کرونا همزمان شد.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: برهمین اساس، شورای شهر مشهد تخفیف 20 درصدی پرداخت‎‌های نقدی مودیان شهرداری را 10 روز و تا 28 اسفندماه تمدید کرد تا از تمرکز جمعیت کاسته شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد خود را حامی اصناف و کسبه می‌داند، اظهارکرد: به همین منظور عوارض صنفی و شغلی تمامی کسبه و اصناف در 3 ماهه نخست امسال صفر درنظر گرفته خواهد شد و همچنین شهرداری اجاره‌بهای املاک خود که در اختیار شهروندان است را هم دریافت نمی‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه گفت: از طریق رئیس شورای شهر و شهردار در حال مذاکره با استانداری هستیم تا بتوان در بحث مالیاتی نیز خبرهای خوبی به کسبه بدهیم.

مهدی‌نیا در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای شهر با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: با تصویب اعضای شورا، مبلغ 50 میلیاردریال نیز به منظور اصلاح و بازسازی 20 دستگاه آمبولانس و خرید تجهیزات لازم همچون ماسک و لباس مناسب ویژه پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

بارش‌های بهاری و آبگرفتگی معابر، محور دیگر صحبت‌های رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در این برنامه تلویزیونی بود و مهدی‌نیا در این خصوص گفت: سال گذشته 239 نقطه بحرانی آبگرفتگی در شهر شناسایی شد و خردادماه نیز 90 میلیارد تومان، مازاد بر بودجه مصوب، برای رفع ایراد نیمی از این نقاط که امکان آبگرفتگی آنها وجود داشت، تخصیص یافت تا اقدامات لازم در همان سال 98 انجام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اصلاحات شبکه آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر نیازمند کار مهندسی و ساخت‌وساز و بخشی دیگر نیز نیازمند تملک اراضی است، تصریح کرد: اصلاحاتی که نیازمند کار مهندسی بود، سال گذشته در دستورکار قرار گرفت و عملیات اجرایی در 119 نقطه شروع شد که مشکل نیمی از این نقاط کاملا برطرف شده و شاهد آبگرفتگی نخواهیم بود.

مهدی‌نیا افزود: پروژه عمرانی که چندی پیش در خیابان‌های کوهسنگی و دانشگاه نیز شهروندان شاهد آن بودند، برای اصلاح و ایجاد مسیر انتقال آب‌های سطحی بود؛ پروژه‌ای که سالیان سال مغفول واقع شده بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال 99 مشکل تمامی نقاط بحرانی آبگرفتگی سطح شهر مشهد برطرف شود، اظهارکرد: در شرایطی که بارش‌های ما براساس میانگین بارش 50 سال اخیر باشد، مشکلی در بحث آبگرفتگی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در بخش پایانی صحبت‌های خود از مردم شریف ایران و بویژه مشهد بخاطر جدی گرفتن توصیه‌های ایمنی و در خانه ماندن، تقدیر و تشکر کرد و گفت: چهره‌ شهر کاملا نشان‌دهنده رعایت قرنطینه خانگی از شهروندان است.

مهدی‌نیا افزود: قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی و پزشکی نیز هستیم؛ عزیزانی که خالصانه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا حضور فعال دارند.

وی همچنین با تقدیر از کارکنان مدیریت شهری مشهد که برخی در این ایام تطعیل هم مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند، گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات متنوعی از سوی شهرداری مشهد در باب استقبال از بهار شاهد بودیم ولی این اقدامات با تاکیدات شورای شهر بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو شود.

مهدی‌نیا در پایان از تمامی خانواده های کادر پزشکی، پرستاری و درمان بیمارستان‌ها نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم و شاهد تکرار روزهای خوش باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات