ایجاد مبادی بارگیری جدید در راه آهن شرق

ایجاد مبادی بارگیری جدید در راه آهن شرق

http://www.bananews.irمدیرکل راه آهن شرق از ایجاد پنج مبدا بارگیری جدید و افتتاح یازده پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در این اداره کل خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پور فخری افزود: اداره کل راه آهن شرق رتبه چهارم بارگیری راه آهن کشور را کسب کرده و در آینده ای نه چندان دور شاهد کسب رتبه های بهتری در این زمینه خواهیم بود.

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به عملکرد پنج ماه سال جاری، افزود: تناژ بارگیری این ناحیه در پنج ماه گذشته ۴۸۵ هزار و ۷۵۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۴ درصدی برخوردار است.

پور فخری تصریح کرد: تن کیلومتر خالص و ناخالص بار حمل شده این اداره کل در این مدت به ترتیب ۷۵۴ میلیون و ۵۶ هزار و ۷۶ تن کیلومتر و یک میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۱۱ تن کیلومتر بوده است.

وی همچنین در خصوص رشد تن کیلومتر خالص و ناخالص بار حمل شده اظهار داشت: تن کیلومتر بار خالص حمل شده با ۱۷ درصد رشد و تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده با ۱۰ درصد همراه بوده است.

مدیرکل راه آهن شرق همچنین در زمینه صادرات سیمان در ایستگاه تربت حیدریه گفت: در پنج ماه گذشته ۶۶ هزار و ۶۵۱ تن سیمان از ایستگاه تربت حیدریه به مقصد کشورهای آسیای میانه ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با توجه به اقدامات انجام شده در سال جاری، نظیر توسعه سکوی بارگیری سیمان و تطویل خط بارگیری در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه اعلام کرد: ظرفیت بارگیری و صادرات سیمان در این ایستگاه دو برابر شده است.

مدیرکل راه آهن شرق در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه تربت حیدریه از ظرفیت بارگیری بالایی برخوردار است و این اداره کل با توجه به تعرفه تشویقی حمل بار جدید، آماده همکاری با صاحبان صنایع و معادن در راستای سرمایه گذاری و حمل بار آنان به کلیه مقاصد در شبکه ریلی کشور است.

 

    نظرات