مخالفت با انتقال آب کارون

مخالفت با انتقال آب کارون

www.BanaNews.irدبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت این مجمع با اجرای طرحهای انتقال آب کارون گفت: در صورت اجرای این طرح تمام نمایندگان خوزستان استعفا می کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه با وجود اعلام مخالفهای فراوان از سوی کارشناسان متخصص در بخش آب مبنی بر غیرکارشناسی بودن طرحهای انتقال آب از سرشاخه های کارون بر مصارف کشاروزی به سایر نقاط کشور این طرح همچنان در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه با اجرای طرح انتقال آب بهشت آباد از رودخانه کارون به فلات مرکزی، اقتصاد و موقعیت استان خوزستان در خطر قرار می گیرد تصریح کرد: اجرا و بهره برداری از این طرح نابودی صنعت، کشاورزی و زندگی مردم استان خوزستان را در پی دارد.

وی عنوان کرد: موضوع انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون به فلات مرکزی در جلسه مجمع نمایندگان خوزستان مطرح شد و ۱۸ نماینده خوزستان اعلام آمادگی کردند که در اعتراض به آغاز طرح انتقال آب کارون استعفا کنند و به این صورت مخالفت خود را اعلام کنند.

حسینی تاکید کرد: امروز نیز من در رابطه با اجرای طرح بهشت‌آبا٬ نطقی را در صحن مجلس شورای اسلامی خواهم داشت.

وی با بیان اینکه طرح بزرگ بهشت آباد حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب را از سرچشمه رودخانه کارون به فلات مرکزی منتقل می‌کند٬ عنوان کرد: بهره برداری از طرح بهشت آباد به این معنی است که با دست خودمان مرگ خوزستان را رقم بزنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درباره وعده رئیس جمهوری به نمایندگان خوزستان مبنی بر ممانعت از اجرای طرح بهشت‌آباد توضیح داد: در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهوری در سال گذشته برگزار شد محمود احمدی نژاد گفت که در صورت رسانه ای نشدن طرح بهشت‌آباد قول می دهم که طرح انتقال آب عملیاتی نمی شود اما به نظر می رسد که وی به علت فشارها نتوانسته وعده خود را عملی کند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه وظیفه پیگیری حقوقی طرح بهشت‌آباد به عهده استاندار خوزستان است تاکید کرد: با اجرای این طرح زمینهای خوزستان خشک تر می شوند و کشاورزی و صنعت این استان که قطب کشاورزی و صنعت کشور است از بین می‌رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر وضعیت طرح انتقال آب بهشت‌آباد را مشخص کند تاکید کرد: اگر آبی در رودخانه کارون وجود داشته باشد دشتهای تشنه خوزستان آماده کشاورزی هستند.

 

    نظرات