مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به هرمزگان سفر کرد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سفر یکروزه خود به استان هرمزگان از سدهای استقلال، شمیل، نیان و روستاهای خسارت دیده در اثر سیل بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، مهندس حاج‌رسولیها صبح امروز به منظور بازدید از سدهای استان هرمزگان و روستاهای آسیب دیده از سیل چند روز گذشته وارد استان هرمزگان شد.

وی پس از دیدار با استاندار هرمزگان به همراه دکتر ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، مهندس احمدی فرماندار میناب و مهندس سعدینی سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان از سد استقلال میناب بازدید کرد.

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران در این بازدید در جریان جزئیات آزادسازی آب سد استقلال قرار گرفت و پس از گفتگو با فرماندار میناب، دستورات لازم را برای پیشگیری از بروز حادثه در آینده صادر کرد.

بازدید از روستای تنبک میناب

مهندس حاج‌رسولیها در ادامه سفر خود از روستای تمبک (میناب) و دیگر مناطق میناب که در بارندگی‌های اخیر دچار سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن شده بود بازدید کرد.

وی در این بازدید با فرماندار میناب، دهیار روستای تمبک و جمعی از اهالی این روستا گفتگو کرد و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

مهندس حاج‌رسولیها در ادامه از رودخانه میناب نیز دیدن کرد و در پایان با همفکری مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان، فرماندار میناب و سرپرست مدیریت بحران استانداری تصمیمات لازم برای پیشگیری از بروز خسارت در هنگام سیلاب اتخاذ شد.

بازدید از سد شمیل و نیان

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به همراه دکتر ملایی مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان و مهندس عیدانی معاون حفاظت و بهره‌برداری از سد شمیل و نیان بازدید کرد.

مهندس حاج‌رسولیها در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران مدیریت سیلاب در چند روز گذشته به مسائل فنی آزادسازی و تخلیه آب تاکید کرد.

بررسی گزارش‌های مدیریت سیلاب هرمزگان

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان سفر یکروزه خود به هرمزگان طی جلسه‌ای با کارکنان شرکت آب منطقه‌ای به بررسی گزارش‌های مدیریت سیلاب پرداخت.

در این نشست، از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گزارشی از میزان و نحوه رهاسازی آب سدهای استان ارائه شد.

مهندس حاج‌رسولیها در این جلسه ضمن تبریک سال جدید گفت: تجربیات خود در مدیریت سیلاب را مستند و ثبت کنید تا نسل های بعدی و استان‌های دیگر از این تجربیات استفاده کننند و نیاز به تجربه دوباره نباشد.

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: همکاران در شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان، اولین اتفاق سال جدید در هرمزگان را به خوبی مدیریت کردند.

وی با ذکر این نکته که از روش‌های جدید و ظرفیت‌های دانشگاهی برای مهار سیلاب استفاده شود، عنوان کرد: اتاق مانیتورینگ را برای در تماس بودن در زمان بحران با مرکز راه اندازی کنید.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ باعث می‌شود که شرکت آب منطقه‌ای در هنگام بحران اطلاعات را به مرکز ارسال کند و ما نیز برای ارسال اطلاعات از منابع مختلف با شما در ارتباط خواهیم بود.

حاج‌رسولیها با بیان اینکه تلاش تیم مدیریت بحران در هنگام سیلاب قابل تقدیر است، ابراز داشت: مدیریت سیلاب کار بسیار دشواری است و تیم مدیریت بحران آب منطقه‌ای هرمزگان اقدام بزرگی در راستای مدیریت سیلاب انجام داد.

وی گفت: تجربیات خود در مدیریت سیلاب را مستند و ثبت کنید تا نسل‌های بعدی و استان‌های دیگر از این تجربیات استفاده کننند و نیاز به تجربه دوباره نباشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: گزارشات پس از سیلاب، مطابق نظام نامه سیلاب تهیه و به مرکز ارسال شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات