نظارت و پایش مستمر رودخانه های شهرستان اردبیل در ایام نوروز سال 99

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: نظارت و پایش مستمر رودخانه های شهرستان اردبیل در ایام نوروز سال 99 توسط همکاران امور آب اردبیل در حال انجام می باشد که برابر بازدید های بعمل آمده، وضعیت رودخانه های شهرستان اردبیل در حالت عادی می باشد.

مهندس خدادادی در تشرح وضعیت رودخانه های شهرستان اردبیل افزود: رودخانه بالیخلو چای با توجه به عبور از داخل شهر اردبیل جزو مهم ترین رودخانه های شهرستان می باشد. با وجود سد یامچی در بالادست رودخانه بالیخلوچای و نقش آن در تسکین سیلاب های احتمالی، طی سالهای گذشته لایروبی و آزادسازی در رودخانه بالیخلو انجام گردیده است. طی سال گذشته نیز با پیگیری های مکرر این امور و با همکاری شهرداری اردبیل، در جهت عبور ایمن سیلاب در محدوده های شهری عملیات لایروبی و بازگشایی انجام یافت.

وی در خصوص رودخانه نوران چایی نیز اظهار داشت: در جهت رفع نقاط حادثه خیز و افزایش ظرفیت آبگذری سیلاب، در محدوده روستاهای مجاور این رودخانه، منجمله روستای نوران، روستای حسن باروق، محله گلمغان و روستای آقچه کند، عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه توسط امور آب اردبیل انجام گردید.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل تصریح کرد: در دیگر رودخانه های شهرستان منجمله رودخانه هیر چایی نیز با همکاری شهرداری هیر عملیات لایروبی در حال انجام می باشد.

مهندس خدادادی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت کوهستانی شهرستان اردبیل و وجود رودخانه و مسیل های متعدد، علی‌رغم لایروبی های انجام یافته در داخل برخی روستاها منجمله روستای شیخ احمد، سامیان و ... نقش موثر مردم در جهت کاهش خسارات سیلاب های احتمالی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در صورت آزاد بودن مجرای عبوری سیلاب، خسارات به حداقل می رسد، خودداری اهالی از تخلیه نخاله های ساختمانی و فضولات حیوانی در بستر و حریم رودخانه را خواستار شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات