اوضاع ۱۰۰ متری‌ها در بازار مسکن

اوضاع ۱۰۰ متری‌ها در بازار مسکن

http://www.bananews.irهیچ خریداری در بازار مسکن نیست که در ازای پرداخت مبلغ اندک از دریافت یک واحد مسکونی با ارزش بیشتر، ذوق زده نشود، اما مساله این است که در واقعیت چنین اتفاقی نمی‌افتد البته از جانب فروشنده‌ها زیرا معمولا در بازار معاملات ملکی خریدارانی هستند که با کمترین بودجه قصد دارند بهترین واحد را خریداری کنند و مشاوران املاک ادعای این دسته از متقاضیان را به اصطلاح «جیب خالی پز عالی» تعریف می‌کنند.

ادعای خرید ۱۰۰ متری نوساز با ۱۸۰ میلیون تومان

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از مشاوران املاک فعال در خیابان بلوار فردوس در این باره به دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد از خریداران در بازار مسکن به دنبال واحدهای ۱۰۰ متری هستند البته اغلب این دسته از متقاضیان بودجه کافی برای خرید ندارند چرا که آنها با مبلغی حدود ۱۸۰ میلیون تومان تصمیم دارند واحدی ۱۰۰ متری با امکانات کامل را خریداری کنند در حالی که این امری محال است.

وی درباره وضعیت قیمت‌های پیشنهادی فروش افزود: اکنون قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در بلوار فردوس غرب و شرق بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود و این نرخ‌ها بیانگر این مساله است که خریداران با ۱۸۰ میلیون تومان نمی‌توانند واحد دلخواه خود را خریداری کنند. طاهرخانی درباره خواسته متقاضیان اظهار کرد: هنگامی ‌که خریداران متوجه می‌شوند که با این میزان بودجه نمی‌توانند واحدی را خریداری کنند قصد دارند واحدی چند سال ساخت را خریداری کنند که در این مرحله هم با مشکل مواجه می‌شوند چراکه مالکان این دسته از واحدها از فروش واحدهای خود امتناع می‌کنند. این مشاور املاک درباره قدرت خرید متقاضیان در بازار خرید واحدهای مسکونی محدوده بلوار فردوس، تاکید کرد: این روزها حدود ۷۰ درصد از مشتریان در بازار با بودجه کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد بر پایه ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد با قدرت خرید واحدهای مسکونی بالای ۲۰۰ میلیون تومان اقدام می‌کنند.

۳۰ درصد خریداران به دنبال واحدهای ۱۰۰ متری

در خیابان امیرآباد ۳۰ درصد از خریداران در جست‌وجوی واحد ۱۰۰ متری برای خرید هستند اما اکثریت متقاضیان با بودجه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در نظر دارند صاحبخانه شوند. بنگاهداری قیمت پایه آپارتمان‌های نوساز در خیابان امیرآباد را بین ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: آخرین باری که بازار معاملات ملکی با رونق خوبی مواجه بود، مربوط به سال گذشته است.

کاکائی در رابطه با میزان ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در خیابان امیرآباد اذعان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از ساخت و سازها مختص واحدهای کمتر از ۱۰۰ متر مربع و ۵۰ درصد مابقی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ متر مربع است.

 

    نظرات