55 میلیاردتومان مصوبه حمایتی و پیشگیرانه، از  ...

55 میلیاردتومان مصوبه حمایتی و پیشگیرانه، از ...

 55 میلیاردتومان مصوبه حمایتی و پیشگیرانه، از ابتدای شیوع کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی امشب و در برنامه تلویزیونی «بهار فیروزه‌ای» که هر شب از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود، با تبریک نوروز باستانی و آرزوی سلامتی برای شهروندان مشهدی، اظهارکرد: اسفندماه، زمان بررسی لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری برای سال آینده است و در شرایطی که پیوسته تاکید داشتیم شهروندان عزیز برای مقابله با کرونا از منزل خارج نشوند، کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر برای بررسی لایحه مذکور تشکیل شد و خوشبختانه بودجه 12600 میلیارد تومانی سال 99 شهرداری پس از تصویب در جلسه علنی شورای شهر، به فرمانداری رسید.

گندمی با بیان اینکه بودجه سال 99 شهرداری مشهد نسبت به بودجه مصوب سال 98، حدود 34 درصد افزایش داشته است، گفت: شهرداری با عملکرد خوب خود نشان داد که ظرفیت انجام فعالیت‌های بیشتری دارد و نظر به اصلاح بودجه سال گذشته، شورای شهر مشهد با اندکی تغییر، پیشنهاد بودجه سال 99 را قبول کرد.

وی افزود: 30 درصد بودجه سال 99 مربوط به حوزه جاری اعم از نگهداشت فضای سبز، رفت و روب شهر، جمع‌آوری زباله و 70 درصد هم در بخش عمرانی شهر هزینه خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد از تخصیص اعتبار حدود 2 هزار میلیاردتومانی برای توسعه قطارشهری و زیرساخت‌های ریلی در سال جاری خبرداد و تصریح کرد: امیدواریم با این اعتبار بتوانیم تا سال 1400 بخشی از خط 3 را به بهره‌برداری برسانیم و اتصال خطوط 3گانه مترو مشهد برقرار شود.

گندمی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری از محل آورده شهروندان تامین می‌شود و بر اساس همین مهم، این بودجه باید در جهت حل مسائل و مشکلات شهر هزینه گردد، گفت: یکی از حائز اهمیت‌ترین موضوعات، کاهش زمان اجرای پروژه‌های عمرانی شهر و بهره‌برداری به موقع آنهاست؛ چراکه گاه تاخیر در تکمیل پروژه‌ای و زمانبر شدن آن موجب تحمیل هزینه‌ای چندبرابر به مدیریت شهری شده است.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های عمرانی مدنظر مدیریت شهری برای سال 99، اظهارکرد: امسال ساخت چندین سوله بحران، فرهنگسرا، مرکز فرهنگی و ورزشی و ... در دستورکار قرار گرفته و همچنین تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌هایی که از ابتدای شورای پنجم عملیات عمرانی آنها آغاز شده، همچون تقاطع آزادگان (نمایشگاه)و غیرهمسطح مصلی به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه تکمیل تقاطع غیرهمسطح مصلی و مسیر طراحی شده نیازمند همراهی و همدلی آستان قدس رضوی است که شهردار محترم نیز به جد پیگیر آن است، گفت: کمبود فضای سبز، یکی از درخواست‌های جدی شهروندان در منطقه 6 شهرداری است که امیدواریم با تعامل و پای کار آمدن تمامی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم به این نیاز مردم پاسخ دهیم.

گندمی از پیش‌بینی اعتبارات خوبی در حوزه کمربندهای سبز مشهد خبرداد و افزود: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری، جداسازی آب شرب از آب خام است؛ زیرا با کمبود آب برای آبیاری فضای سبز مواجهیم و براساس همین دغدغه‌مندی سال گذشته 100 میلیاردتومان به آن اختصاص دادیم و در سال 99 نیز حدود 70 میلیاردتومان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات شورای شهر مشهد و کمیسیون برنامه و بودجه به شهرداری، گرفتن سهم شهر از بخش‌هایی است که طلب داریم، تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند شهرداری از ابتدای دوره پنجم توجه به کدهای درآمدی پایداری بوده که تاکنون محقق نشده بودند و دستاوردهای ارزنده‌ای هم در این زمینه داشته‌ایم؛ امسال هم حدود 3500 میلیاردتومان از بودجه شهرداری از همین محل تامین خواهد شد.

کرونا و تصمیمات شورای شهر مشهد در جهت مقابله با این ویروس، محور دیگر سخنان گندمی در این گفتگوی تلویزیونی بود و وی با اشاره به اعتبار 15 میلیاردی که در این جهت به تصویب رسیده است، اظهارکرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، در حوزه تامین ماسک و دستکش احساس نیاز کردیم و لذا شهرداری مشهد با همکاری بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی خط تولید ماسک کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه روزانه 10 هزار ماسک N95 در این مرکز تولید می‌شود، گفت: از این تعداد، 7 هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 3 هزار ماسک نیز در اختیار کارکنان حوزه های پسماند، آرامستان‌ها و دیگر بخش‌های مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

گندمی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال، خیلی از کسب‌وکارهای شهر تعطیل شده و درآمد شهروندان قطع شده است؛ موضوعی که دغدغه بزرگی محسوب می‌شود و دولت باید در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: شورای شهر مشهد همیشه خود را حامی اصناف دانسته و لذا در حد اختیارات و بضاعت خود سعی کرد در کنار شهروندان و کسبه باشد؛ لذا عوارض شغلی و بهای تجاری موقت 3 ماهه نخست امسال را دریافت نخواهیم کرد و چک های سررسید شده شهروندان نیز مشمول استمهال شدند.

گندمی با بیان اینکه این تصمیم شورای شهر مشهد 40 میلیاردتومان از منابع شهرداری را کاهش می‌دهد، گفت: شورای پنجم شهر مشهد در کنار شهروندان است و در آینده نیز اگر موردی پیش بیاید ورود خواهد کرد و کمک لازم را خواهد داشت.

وی در پایان اظهارکرد: در این روزها، شهروندان مدیران و مسئولان ما باید همبستگی اجتماعی خوبی از خود نشان دهند؛ اگر امروز وضعیت شهر مشهد در مقایسه با سایر شهرها بهتر است، نشان از همراهی شهروندان مشهدی بوده و باید قدردان آنها باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات