اجرای ۲۲هزارتن آسفالت ریزی طی سال ۹۸ در سطح حوزه منطقه ۱

اجرای ۲۲هزارتن آسفالت ریزی طی سال ۹۸ در سطح حوزه منطقه ۱

به گزارش شهریار، رضا پاک نهاد در برنامه تلویزیونی تبریزیم عملکرد عمرانی این منطقه را تشریح کرد و از اجرای ۲۲ هزار تن آسفالت ریزی محلات سطح این حوزه در سال ۹۸ و کسب رتبه اول در این خصوص خبر داد.

او بیان داشت: اجرای آسفالت ریزی در سطح منطقه که یکی از مطالبات اصلی شهروندان می باشد در سال ۹۸ وسعت و گسترش ویژه‌ای داشته و در این خصوص بیشتر از مبلغ پیش بینی شده اقدام گردیده  و صدها مسیر  اصلی و فرعی منطقه در طرح ساماندهی، زیرسازی و آسفالت اساسی قرار گرفت.

پاک نهاد افزود: نظر به اینکه بسیاری از وسعت منطقه در مناطق کم برخوردار قرار گرفته، سعی نمودیم با اجرای طرح آسفالت ریزی در این محدوده ها تعادل خدماتی را در منطقه اجرا نماییم که این مهم باعث رضایت حداکثری شهروندان گشته است.

او به کسب رتبه اول منطقه در اجرای طرح خدماتی ، عمرانی و آسفالت ریزی در این مناطق ده گانه اشاره و این امر را نشان از توان بالای فعالیت‌های این منطقه دانست. پس از بارش برف در اسفند ماه سال گذشته و ایجاد چاله ها و مشکلات برای شهروندان طرح خدماتی چاله زدایی در بالغ بر ۵۰۰ نقطه از منطقه انجام و  عملیاتی گردیده که در نتیجه ایمن سازی و روان سازی سطح حوزه را در پی داشت.

پاک نهاد به سه پروژه مهم حوزه های تاریخی و فرهنگی که توسط این منطقه عملیاتی شده است اشاره کرد و گفت: یکی از این سه پروژه  مقبره الشعرا است که منطقه یک  به عنوان تامین کننده مالی معین و در سه قرارداد مختلف انجام یافته و اجرا نموده است که همچنان تداوم دارد.

شهردار منطقه ۱ از اجرای پروژه مهم تاریخی  مجموعه باغ دو کمال نام برده و اعلام داشت: این مجموعه هم که در حوزه منطقه قرار گرفته و زیر نظر میراث فرهنگی میباشد جهت احیای داشته های فرهنگی اقدام به محوطه سازی آن مجموعه نمودیم و فاز اول پایان یافته و وارد فاز بعدی شده‌ایم.

پاک نهاد همچنین به اجرای طرح بازپیرائی و بازآفرینی مجموعه ربع رشیدی توسط این منطقه اشاره نموده و بیان نمود:  با توجه به حساسیت ویژه این مجموعه و نیاز به احیاء آن که یکی از مهمترین داشته های تاریخی و فرهنگی است این منطقه اقدام به اجرای دیوارکشی محوطه آن  نموده و اقدامات لازم را به عمل آورده است.

پاک نهاد بیان داشت: با توجه به اهمیت ایجاد فضاهای ورزشی و پر نشاط اجتماعی که یکی از مهمترین اهداف شهرداری است ،این منطقه در سال ۹۸ اقدام به اجرای ۳  پروژه احداث میادین ورزشی نموده است.

وی گفت: در ضلع غربی میدان ولی امر، خیابان گلکار ضلع شمالی و داخل پارک شمس تبریزی سه میدان ورزشی احداث شده  که دارای میادین فوتبال و والیبال است و می‌تواند نقش مفیدی را در این محلات ایفا و پویایی بیشتری را ایجاد نماید. هم اکنون این میادین ورزشی در مراحل آخر اجرایی قرار گرفته و در آستانه بهره برداری است.

شهردار منطقه ۱ به اقدامات مهم منطقه در جهت خدمات محله ای اشاره و از اجرای پله گذاری در کوچه های شیبدار، اصلاح هندسی و اصلاح معابر در قالب خدمات محله ای خبر داد.

پاک نهاد بیان داشت: خدمات محله ای یکی از طرح‌های مهم این منطقه است که توانست در سال ۹۸ میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد که این خدمات شامل ، پله گذاری در محلات شیبدار و اصلاح هندسی جهت عدم ایجاد ترافیک و همچنین اصلاح معابر و جداول این محدوده‌ها است.

وی گفت: این اقدامات به توانمندسازی و توسعه محلات کم‌برخوردار کمک شایانی نموده و بسیاری از مشکلات شهروندان واقع در این محدوده ها را رفع نموده  و به ساماندهی آنها انجامیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات