ساخت هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت فیلم‌برداری هوایی در ایران

ساخت هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت فیلم‌برداری هوایی در ایران

دانشجوی مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی اراک موفق به ساخت هواپیمای بی سرنشین با قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری هوایی شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، هواپیمای بدون سرنشین هوشمند کنترل از راه دور «مهاجر ۳» با راهنمایی دکتر علیرضا نظام‌آبادی و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال توسط همایون عرب، دانشجوی مبتکر رشته مهندسی برق قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی اراک طراحی و ساخته شد.

دکتر علیرضا نظام آبادی، دبیر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اراک و استاد راهنمای این پروژه در این زمینه اظهار کرد: تیم سازنده این هواپیما توانسته از بین ۶۸ تا ۷۰ تیم شرکت‌کننده در مسابقات طراحی و ساخت پرنده‌های بدون سرنشین دانشگاه شریف در بین ۱۶ تیم برتر کشوری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از اوایل مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز می‌شود که از بین واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی تنها واحد اراک و کرمان موفق به حضور در این دوره از مسابقات شده‌اند.

همایون عرب، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و طراح و سازنده این هواپیما نیز، افزایش طول هواپیما و ارتفاع پروازی، نصب ابزار دقیق و سیستم رادیو کنترل و قابلیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری را از جمله مزیت‌های این هوایپما نسبت به دو نمونه دیگر ساخته شده در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

وی افزود: این طرح از بی‌نظیرترین گلایدرها و دارای قابلیت پرواز در ارتفاع تقریبی پنج هزار متر - معادل ۱۵ هزار پا - است.

عرب ادامه داد: طول بال این هواپیما چهار متر، جنس بدنه فوم توپر با روکش کربن، طول بدنه ۱٫۳ متر و مجهز به سیستم ارسال تصویر آنلاین با برد کنترل تصویر ۴۰ کیلومتر و دارای قابلیت عکسبرداری و فیلم‌برداری با کیفیت HD است.

وی خاطرنشان کرد: استحکام بسیار بالا و استفاده از الیاف کربن و کولار در بدنه هواپیما و تکنولوژی جدید و به روز از ویژگی‌های این هواپیما است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطرنشان کرد: انرژی این هواپیما از باتری‌های لیتیوم تامین می‌شود و دارای موتور ۶۵۰ کیلو وات الکتریکی با ویژگی عدم تولید گرما است که به این دلیل توسط موشک‌های گرماگریز قابل ردیابی نیست.

وی اضافه کرد: نصب بال‌های خورشیدی بر روی این هواپیما به منظور افزایش مدت پروازی تا ۲۴ ساعت و اجرای خلبان هوشمند برای کنترل هواپیما در برد ۴۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های این تیم بر روی این هواپیما است.

عرب تصریح کرد: نصب سیستم اختلال مخابراتی بر روی این هواپیما از دیگر قابلیت‌های آن است که با روشن شدن آن سیستم شبکه‌های موبایل منطقه به طور کامل قطع می‌شود.

 

 

    نظرات