دستگیری۹۷۰ شکارچی متخلف و کشف ۲۰۸ قبضه اسلحه شکاری در سال گذشته


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار داشت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاه های استان  این شکارچیان غیر مجاز را در قالب ۷۴۱ پرونده به قانون سپردند .


وی افزود: از ۲۰۸ قبضه اسلحه مکشوفه، دو قبضه اسلحه جنگی و ۴۲ قبضه اسلحه غیر قانونی بوده است و ۴۴۰۰ عدد انواع فشنگ نیز از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است .


این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه، متخلفان۱۶۱ راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش ، آهو و کل و بز وحشی وگراز و ۴۵۶ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول چکاوک، کبوتر و مرغابی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند گفت: پایش مستمر پرنده فروشی ها، جمعه بازار و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان منجر به کشف قریب۹۰۰ مورد اجزاء انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی  زنده و تاکسیدرمی شده است .


همتی همچنین به ۸۳ مورد پیشگیری از جرایم شکار و صید اشاره کرد و افزود: متخلفان به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شده اند.


وی همچنین اظهار داشت:  ۷ بهله بالابان و ۶ بهله دلیجه از جمله پرندگان شکاری ارزشمند مکشوفه از سه گروه صیاد بین المللی قاچاق پرندگان شکاری بوده که به همراه اقلام شکار وصید توقیف و متهمان مربوطه روانه زندان شده اند و همچنین یک باند از شکارچیان که اقدام به شکار و فروش گوشت می کردند با لاشه ۵ راس شکار قوچ دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص ممانعت از آلودگی های زیست محیطی گفت :در سال گذشته ، از ۶۲۴ مورد آلودگی های زیست محیطی از قبیل هوا ، خاک ، آب و پسماند جلوگیری به عمل آمده و برای واحدهای صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه های زیست محیطی صادر شده است .


همتی همچنین افزود : یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک سال اخیر موفق به خروج بیش از ۱۵هزار راس دام سبک که بطور غیر مجاز در مناطق چهارگانه محیط زیست در حال چرا بودند، شدند و برای مالکین متخلف دام ها تشکیل پرونده شد و نیز با تخریب کنندگان ۳۸ هزار متر مربع از مناطق حفاظت شده، اراضی ملی  برخورد و از جرایمی همچون بوته کنی ، قطع درختان و تصرفات غیر قانونی جلوگیری شده است.


این مقام مسئول ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار و صید جانوران وحشی در این مدت را بیش از ۳۱میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود: محیط بانان با کمک یگان منابع طبیعی و افراد محلی؛ حدود ۷۰۰ هکتار مراتع را که در این مدت دچار حریق شده بودند از خسارات بیشتر نجات دادند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات