آغاز دوره روانشناسی و کارگاه تقویت روحیه ویژه آتش نشانان مشهدی

آغاز دوره روانشناسی و کارگاه تقویت روحیه ویژه آتش نشانان مشهدی

آغاز دوره روانشناسی و کارگاه تقویت روحیه ویژه آتش نشانان مشهدی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از آغاز دوره روانشناسی و کارگاه تقویت روحیه ویژه آتش نشانان مشهدی با اهدف کاهش مخاطرات روانی شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، استرس و اضطراب باعث افزایش احساسات منفی و حساسیت افراد به علائم بدنی خود شده است تا حدی که به اشتباه دچار احساس بیماری می شوند.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات بعد از پرهیز از اجتماعات و قرنطینه، حفظ آرامش و کنترل استرس و اضطراب است. زیرا استرس و اضطراب سیستم دفاعی بدن را تضعیف کرده و باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شود. محققان اعلام کرده اند برای غلبه بر استرس داشتن آرامش است، لذا واحد روانشناسی و مشاوره سازمان جهت پیشگیری از عوارض استرس و نگرانی از مبتلا شدن به ویروس کرونا در آتش نشانان ،طرح فراخوان روانشناسان و مشاوران داوطلب جهت حضور در ایستگاه ها ابلاغ گردید، تا در کنار رعایت تمامی اصول بهداشتی، با ارائه خدمات روانشناختی راهکارها و روش های کاهش و غلبه بر استرس را آموزش داده شود، در همین راستا تیم مداخله در بحران روانشناسان و مشاوران داوطلب تشکیل و فعالیت خود را در ایستگاه های آتش نشانی مشهد آغاز کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات