استان اصفهان برای متصرفین اراضی دولتی بسیار ناامن است

استان اصفهان برای متصرفین اراضی دولتی بسیار ناامن است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:
استان اصفهان برای متصرفین اراضی دولتی بسیار ناامن است
با تدابیر اندیشیده شده و با برخورد قاطعی که با متصرفین در سال گذشته انجام شده در هفته اول ایام نوروز 99 هیچ موردی از تعرض به اراضی دولتی گزارش نشده است
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و با برخورد قاطعی که با متصرفین در سال گذشته انجام شده در هفته اول ایام نوروز 99 هیچ موردی از تعرض به اراضی دولت گزارش نشده است.
وی بیان داشت طبق برنامه ریزی انجام شده 24 اکیپ یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل در این ایام در سطح استان اقدام به گشت زنی نموده اند و قاطعیت برخورد یگان با متجاوزان متصرفان و زمین خواران عاملی برناامن بودن این استان برای آنها شده و لازم است بدانند که یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با آنها برخورد قاطعی خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی سال گذشته گفت:165 مورد از اراضی ملی و دولتی به ارزش 1800 میلیارد ریال طی سال 98 رفع تصرف شده که از این میزان تعداد 78 فقره اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع به متراژ 687 هزار و 655 مترمربع به ارزش حدود 571 میلیارد ریال و تعداد87 فقره زمین به متراژ249 هزار و512 مترمربع و به ارزش حدود یک هزارو203 میلیارد ریال رفع تصرف شده است که این اقدام با همت حوزه املاک و حقوقی این اداره کل و هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان انجام شده است. این اراضی عمدتا در شهرستانهای کاشان،لنجان،آران و بیدگل،فریدن و بوئین میاندشت،نجف آباد، خوانسار ،مبارکه ، اردستان ، دهاقان ، نطنز، گلپایگان، شهرضا، سمیرم، شاهین شهرمیمه ، نیک آباد ، کوهپایه ،نایین ، تیران و کرون رفع تصرف شده است.
وی افزود در سال 98 بیشترین برخوردهای قضایی مربوط به شهرستان کاشان بوده که مجموعا 32 مورد از احکام قضایی در این شهر اجرایی شده و با اجرای احکام بیش از 17 هکتار از اراضی بیت المال بازگردانده شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای زمین و وسعت اراضی در این استان رفع تصرف از اراضی ملی کاری سخت و دشواری است که بسته به موقیعتی که نیروها در آن قرار میگیرند با تدبیر و هوشیاری لازم را داشت و برنامه مناسب وارد عمل شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان ضمن هوشتار به سودجویان ومتصرفان اراضی ملی از مردم خواست : مردم در صورت مشاهده هرگونه تصرف دراراضی ملی مراتب را به شماره تلفن 1656 گزارش دهن
د.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات