برای اولین بار در کشور؛ شهرداری مشهد اقدام به تولید "تورهای مجازی  ...

برای اولین بار در کشور؛ شهرداری مشهد اقدام به تولید "تورهای مجازی ...

برای اولین بار در کشور؛ شهرداری مشهد اقدام به تولید "تورهای مجازی ناطق" از ظرفیت های گردشگری مشهد کرد

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده سازی تورهای مجازی ناطق ظرفیت های گردشگری شهردمشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان با اعلام این خبر گفت: باتوجه به شرایط ویژه کشور و لزوم خانه نشینی مردم، برآن شدیم تا با تهیه تورهای مجازی بسیار زیبا و باکیفیت از جاذبه های گردشگری مشهد، بازدید از این اماکن را به صورت مجازی برای شهروندان و هموطنان کشور فراهم کنیم.
وی افزود: در این تورها برای اولین بار توضیحات و تاریخچه مکان برای مخاطبین به صورت صوتی همزمان پخش می شود تا همراه با گردش در آن مکان بتوانند به توضیحات تکمیلی آن نیز گوش دهند و لذت گردش برایشان افزون گردد.
شالچیان با بیان اینکه در تهیه این تورها به صورت ۱۰۰درصدی از توان و ظرفیت درون سازمانی استفاده شده گفت: در گام نخست ۴ تور از مجموعه توس‌، خانه‌های تاریخی داروغه و توکلی و حمام مهدی‌قلی‌بیک ساخته شده و صداگزاری شده و تولید تورهای ظرفیت های دیگر گردشگری ازجمله بوستان های مینیاتوری، ملت، باغ ملی منطقه سپاد به مراحل پایانی خود نزدیک است که در تهیه آنها مبلغی بالغ بر ۴۴۰ میلیون ریال صرفه‌جویی گردیده است.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: به زودی قابلیت‌های دیگری از جمله امکان انتخاب گویش به زبان های انگلیسی و عربی، امکان شرکت در مسابقات و سرگرمی‌های درج شده در تورها اضافه می‌شود و جوایز و امتیازاتی نیز برای شرکت کنندگان در این مسابقات درنظر گرفته می‌شود.
شالچیان اضافه کرد: تور مجموعه فردوسی برای اولین بار شامل ۴۳ مکان است که از ابتدای بولوار شاهنامه و با معرفی المان‌های شخصیت های شاهنامه آغاز و در مسیر به آرامگاه، موزه شه لافتی، بنای هارونیه، جلوخان آرامگاه و در نهایت مجموعه آرامگاه فردوسی معرفی می‌شود. همچنین برای اولین بار از کهن‌دژ تاریخی تابران تصویربرداری و در تور درج شده است
گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر به تماشای این تورهای بنشینند.
https://b۲n.ir/۷۹۰۷۹۷

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات