چگونه در خانه سالم بمانیم؟

چگونه در خانه سالم بمانیم؟

شهریار تبریز - جهانبخش احمدیان : شیوع کرونا در کشور، متخصصان بهداشت و درمان را مجاب به توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به به این بیماری کرد. توصیه‌هایی که گاه، به فراموشی سپرده می‌شوند و در یک لحظه غفلت، می تواند عامل انتقال ویروس کرونا در فردی باشد که در معرض  ویروس کرونا بوده است.

دست‌ها به به عنوان پرکاربردترین عضو انسان در انجام امور روزمره، مهمترین مرکز تجمع ویروس کرونا می‌باشد که با شستشوی مکرر آنها و استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست که حاوی ۶۰ درصد الکل می‌باشد، می توان از ابتلا به ویروس از رطیق دست‌ها اجتناب نمود.

اگر از دستکش استفاده می‌کنید، سعی کنید  هیچ تماسی با صورت خود نداشته و به هنگام درآوردن آن، از تماس مستقیم دست با قسمت بیرونی دستکش خودداری کنید.

به هنگام شستن دست‌ها، سعی کنید تمام قسمت‌های دست اعم از پشت، رو، لای انگشتان، ناخن‌ و کف دست را با آب و صابون ماساژ دهید. مدت زمان شستن دست‌ا از سوی متخصصان ۲۰ثانیه اعلام شده است که می توان برای این کار، از یک آهنگ، شعر، و یا طبق عادت و سنت قدیمی خودمان، از ذکر صلوات استفاده کرد که ۵ صلوات معادل ۲۰ ثانیه زمان می باشد.

حدالامکان دستمال کاغذی یا خلال دندان، همراه خود داشته باشید تا در محیط بیرونی از تماس مستقیم با اجسام مثل دستگیره در، دکمه‌ای آسانسور، خودپردازها نرده‌ها و دیگر اجسام خودداری کرده باشید.

اگرچه اصطلاحی تحت عنوان (فاصله‌گذاری اجتماعی) در فضای مجازی و از سوی برخی مسئولین  برای فاصله گرفتن افراد از همدیگر مطرح شده است، ولی این اصطلاح بار معنایی مثبتی ندارد، اما تلاش کنید، فاصله ایمن و مناسبی با افراد در جامعه داشته باشید. فاصله‌گذاری فیزیکی شاید اصطلاح بهتری برای این حرکت باشد.

کفش‌ها نیز همانند دست می‌تواند عامل انتقال مستقیم و بدون دخالت افراد باشد.   محلول ضدعفونی کننده خانگی و یا صنعتی را تهیه کرده و ورودی خانه خود، کفش‌ها مخصوصا کف آنها را ضدعفونی کنید.
کیف، سوئیچ، دسته کلید، موبایل، خودکار و هر وسیله‌ای که روزانه با خود حمل می‌کنید، هر روز به صورت مرتب و با حوصله ضدعفونی کنید.

هر گونه خرید خود را مغازه‌ای کوچک و کم تجمع تهیه کرده و سپس آنها را در خانه شستشو دهید، مواد خوراکی بسته‌بندی شده، میوه‌جات، سبزیجات حتما قبل از استفاده شسته شوند، همچنین کیسه های نایلونی خرید را به داخل خانه نبرید و در همان دم در، به کیسه زباله انتقال دهید. حتی می‌توان خریدهای خود را از طریق اینترنت نیز انجام داد.

در کنار رعایت این موارد، از منابع غنی ویتامین در غذاها و میوه‌جات نیز می‌توانید برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید.

مهمترین توصیه این روزهای متخصصان پزشکی و بهداشتی کشور و دنیا این است که،   در خانه بمانید. بازی‌های خانوادگی، فیلم، موسیقی، کتابخوانی دسته‌جمعی، مشاعره خانوادگی راهکارهایی برای سرگرمی در خانه هستند که علاوه بر گذران وقت، موجب نشاط خانوادگی نیز می‌شود. ارتباط تصویری زنده با دوستان، همکاران و فامیل‌ها نیز می‌تواند علاوه بر کسب خبر از اوضاع و احوال همدیگر، موجب روحیه‌دهی به همدیگر می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات