تلاش برای افزایش تولید نیروگاه برق آبی مغان در سال «جهش تولید»

کارشناس بهره برداری و نگهداری از تاسیسات برق آبی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا نسبت به افزایش تولید در این نیروگاه اقدامات اساسی انجام دهیم.

مهندس مظفر واثق کریق تصریح کرد: برای تحقق جهش تولید می توان از محوطه اطراف نیروگاه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از سلول های خورشیدی جهت تولید برق استفاده نمود .‌

وی با بیان اینکه با اخذ تخصیص آب بیشتر از شبکه آبیاری مغان به دنبال افزایش تولید و جهش تولید خواهیم بود، افزود: جهت ارتقاء سیستم و جلوگیزی از تریپ نیروگاه که در نبود آشغالگیر ورودی نیروگاه دچار قطع ناگهانی می گشت و تولید برق قطع شده و در مجموع تولید کاهش می یافت اقدام به نصب آشغال جمع کن و سایر تجهیزات متعلقه خواهد شد تا نیروگاه با مشکل تریب مواجه نگردد .

مهندس واثق اظهار کرد: نیروگاه برق آبی مغان با ظرفیت نامی ۱۳ مگاوات با دو واحد نیروگاهی ۶/۵ مگاواتی در پایین دست دریاچه شهید غفاری شبکه آبیاری و زهکشی مغان با استفاده نیاز آبیاری شبکه مغان احداث و در حال بهره برداری می باشد.

کارشناس بهره برداری و نگهداری از تاسیسات برق آبی شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: تولید برق از نیروگاه برق آبی مغان درسال ۱۳۹۸ به میزان ۵۸/۵۰  گیگاوات ساعت بود که در مقایسه با تولید سال ۱۳۹۷ که به میزان ۵۶/۳۰گیگاوات ساعت بود افزایش تولید را به دنبال داشته است .

وی با اشاره به اهم‌ فعالیتهای انجام شده در سال ۱۳۹۸ بیان داشت: تعمیر و اور هال اساسی واحدهای نیروگاه، تهیه و خرید و نصب آشغالگیر ورودی اینتیک پاور تونل نیروگاه، تهیه و نصب و راه اندازی UPS مربوط به تغذیه سیستم هوشمند اتاق فرمان، اکسایترها و ... از جمله اقدامات اساسی در سال گذشته بود.

مهندس واثق همچنین تهیه و نصب باتری شارژر جهت شارژر باتری های سیستم AC و DC نیروگاه، خرید بالابر سیار نفربر سکودار با چرخ خودرویی برای کار در ارتفاع بالا، تهیه لوازم مربوط به تعمیرات و سرویس نیروگاه از جمله روغن توربین، شیرآلات، رنگ،فیلتر گاورنر و ... و برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقای فنی و مهارت پرسنل نیروگاه را از دیگر فعالیت های انجام یافته در سال 98 ذکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات