افزایش 477 کیلومتر به طول خطوط توزیع شبکه‌های برق مازندران

افزایش 477 کیلومتر به طول خطوط توزیع شبکه‌های برق مازندران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا غفاری" در این باره گفت: در سال گذشته 220 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 257 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه‌های توزیع برق مازندران افزوده شد.
وی افزود: در مجموع حدود 29 هزار کیلومتر خطوط توزیع در حوزه توزیع برق مازندران وجود دارد که از این میزان 12 هزار و 393 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 16 هزار و 653 کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 1475 دستگاه پست توزیع با قدرت 175 مگاولت آمپر در حوزه توزیع برق استان نصب شده است، گفت: در حال حاضر تعداد 34 هزار و 26 دستگاه پست توزیع با ظرفیت 4208 مگاولت آمپر برق مشترکان 18 امور توزیع برق از گلوگاه تا آمل را تامین می‌کند.
غفاری خاطرنشان کرد: صنعت برق مازندران در کنار سایر بخش‌های وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی برای نیازهای فعلی انجام داده است تا با تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه کارکنان این مجموعه هیچگونه خللی در برق‌رسانی استان به‌وجود نیاید.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و حضور ترجیحی هموطنان در منزل، اندکی مصرف برق افزایش یافته که کاملاً در این اوقات از سال تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار امیدواری کرد: ان‌شاالله هر چه زودتر این بحران ملی ریشه کن شده و شرایط خیلی سریع به حالت عادی برگردد.
غفاری تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌ها  و پروژه‌هایی که در یک سال گذشته برای پایداری شبکه و تامین برق مردم استان صورت گرفته، پروژه‌های بسیار خوبی در بخش احداث فیدرهای جدید 20 کیلوولت و نیز ایجاد شبکه‌های رینگ، انجام مانورهای فنی عملیاتی با رویکرد ترمیم و بهسازی شبکه‌های موجود، اجرای طرح‌های مقاوم سازی در سراسر استان به اجرا در آمده است.
به گفته وی در کنار این پروژه‌ها ، ان‌شاالله با اجرای طرح‌های کاهش پیک و اعمال طرح‌های مدیریت مصرف، شرایط برای گذر از تابستان 99 نیز فراهم می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات