هرگونه بازدید از مراکز آب گردشگری لرستان ممنوع است

هرگونه بازدید از مراکز آب گردشگری لرستان ممنوع است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا میرزایی" اظهار داشت: در روز سیزدهم فروردین ماه که روز طبیعت است و امکان آلودگی آب‌ها و انتقال آن به افرادی که برای مقاصد شرب، شستشو و نظافت فردی از آب استفاده می‌کنند وجود دارد، لذا جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازدید از مراکز آب گردشگری اعم از سدها، آبشارها و چشمه‌ها که می‌تواند محل تجمع افراد و انتشار این ویروس باشد، تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تا عادی شدن اوضاع، به هیچ وجه امکان بازدید از این منابع و مراکز وجود ندارد.
وی بیان کرد: یکی از راه‌های انتقال میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا منابع آب اعم از رودخانه‌ها و چشمه‌ها هستند که در روز طبیعت این منابع آبی توسط افراد ناقل می‌توانند آلوده شوند و افراد سالم در صورتی که از این آب های آلوده استفاده کرده و یا تماس داشته باشند، آلوده و بیمار خواهند شد.
میرزایی افزود: ریختن مواد مصرفی چون دستکش، ماسک، زباله و... در آب‌های جاری می‌تواند باعث آلودگی آب‌ها شده و افرادی که با این منابع تماس پیدا کنند به راحتی آلوده و بیمار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های آب شیرین و به ویژه آب شرب شهرها و روستاها، از هم استانی‌های عزیز انتظار میرود که حریم کیفی منابع آب را رعایت کنند تا از آلودگی آب‌ها جلوگیری شود.
میرزایی تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که در روز طبیعت در خانه بمانند تا هم از آلودگی منابع آب جلوگیری شود و هم زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شده و مردم ما از این بلای خانمان سوز نجات پیدا کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات