فعاليت همزمان بيش از 500 متخصص برق در 250 پست فشار قوي

فعاليت همزمان بيش از 500 متخصص برق در 250 پست فشار قوي

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا نصيري" سرپرست شركت برق منطقه‌اي استان فارس با تاكيد بر لزوم تداوم پويش ماندن در خانه براي قطع زنجيره ابتلا به كرونا و با اشاره به حمايت صنعت برق از كادر درماني كشور با كمپين#صنعت_برق_هميشه_بيدار، اظهار داشت: خادمان مردم در شركت برق منطقه‌اي استان فارس با تمام تلاش و توان مي كوشند تا برق و انرژي مورد نياز براي مصارف خانگي ، صنعتي و ساير موارد مصرف را تامين كنند.
نصيري با بيان اينكه در هر نوبت كاري در شركت برق منطقه اي استان فارس 300 نفر اپراتور فعاليت مي كنند، گفت:  درهمين راستا 90 نفر به صورت آماده به كار در گروه‌هاي تعميراتي و 30 نفر از معاونان و مديران اين شركت به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات و ايجاد هماهنگي براي فعال بودن فرايند تامين برق و انرژي در استان فارس هستند.
سرپرست شركت برق منطقه‌اي استان فارس خاطرنشان كرد: از جمله بخش‌هاي فعال و تاثيرگذار در تامين برق و انرژي واحد ديسپاچينگ است، كارشناسان و مديران اين حوزه با نظارت كامل و 24 ساعته تلاش مي‌كنند تا در شرايط حساس كنوني تامين برق دراين استان با خدشه مواجه نشود.
وي ادامه داد: در حال حاضر 200 ايستگاه فوق توزيع و 50 ايستگاه انتقال برق در استان فارس فعال است و در هر نوبت كاري در اين مراكز بيش از 520 نفر در كنار نيروهاي پشتيباني كننده فعاليت مي‌كنند تا اين چرخه فعال بماند.
برپايه اين گزارش، شركت برق منطقه‌اي فارس با برخورداري از 15 هزار كيلومتر شبكه برق‌رساني كه حدود 13 درصد كل كشور است، در بين برق‌هاي منطقه‌اي سراسر كشور مقام اول را دارا است، اين شركت با داشتن 268 پست انتقال برق‌رساني، دررده دوم كشور قرار دارد.
برق فارس با ايجاد ظرفيت منصوبه توليد برق به ميزان 8500مگاوات در كشور، از موقعيت قابل توجهي برخوردار است و برق مازاد بر توليد خود را از طريق شبكه هاي انتقال به شش استان همجوار، هرمزگان، كرمان، يزد، اصفهان، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد منتقل مي‌كند و در اين زمينه نيز مقام سوم توليد برق در سطح كشور را از آن خود كرده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات