تشکیل کارگروه ملی بررسی بوی بد تهران

تشکیل کارگروه ملی بررسی بوی بد تهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش گل‌علیزاده، معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه ملی برای مهار بوی نامطبوع در استان تهران خبر داد و گفت: راهکار‌ها برای مقابله با بوی نامطبوع در استان تهران را دریافت کرده‌ایم و برنامه نهایی کارگروه در دست بررسی است.
وی در خصوص کانون‌های ایجاد بو در استان تهران گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بوی نامطبوع در محور تهران قم از سه منشاء اصلی حاصل می‌شود.
گل علیزادهگفت: مجتمع پسماند آرادکوه که دپوی زباله به صورت سنتی در آن صورت می‌گیرد، مجتمع دامداری دامگستر که از ۲۷ تا ۲۸ هزار واحد دامی تشکیل شده و عدم ساماندهی و تجمع فضولات دام‌ها یکی از منابع تولید بوی نامطبوع است و سوم فاضلاب‌های اسلامشهر، رباط کریم و واوان که به سمت اتوبان قم و کانال نواب وارد شده و در برابر شهرک سینمایی دفاع مقدس زیر پل اتوبان تجمع پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: این سه منبع اصلی تولید بو هستند و با تغییر مسیر باد نوع بو متفاوت می‌شود. منابع پراکنده تولید بو هم وجود دارد مانند مانند زباله‌سوزی‌ها و واحد‌های دامی که اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ساماندهی آن‌ها عملکرد موفقی داشته است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات