بازار ضعیف میلگرد در عراق

بازار ضعیف میلگرد در عراق

http://www.bananews.irفعالیت بازار میلگرد عراق در ماه رمضان ضعیف بوده است. تجار داخلی محموله‌های کوچکی را خریداری کردند چون موجودی آنها کم است و تقاضای نهایی ضعیف است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از طرفی قیمت‌های وارداتی بالاست گرچه دو هفته اخیر نوسانات زیادی داشته است. البته عرضه‌کنندگان خارجی انتظار دارند شرایط بازار پس از تعطیلات عید فطر بهبود یابد و امکان افزایش قیمت به آنها داده شود. به ویژه عرضه‌کنندگان ترک قیمت‌ها را ۱۵ تا ۲۰ دلار کاهش دادند، ولی حالا ۵ دلار افزایش داده به ۸۴۵ تا۸۶۰ دلار سی‌پی‌تی رسانده‌اند. از طرفی محموله‌هایی در ۸۴۵ دلار سی‌پی‌تی بغداد خریداری شد و خریداران عراقی بیشتر روی این سطح قیمت تاکید دارند. قیمت میلگرد آرسلورمیتال ۱۵ دلار طی دو هفته اخیر بالا رفته به ۸۲۵ تا۸۳۰ دلار سی‌پی‌تی رسیده است. با اینکه این قیمت ۲۰ تا ۳۰ دلار از قیمت ترک‌ها پایین‌تر است هنوز معامله‌ای شنیده نشده است. از این رو عراقی‌ها سعی دارند از اوکراینی‌ها تخفیف بگیرند.

قیمت میلگرد تجار اوکراینی با توجه به نبود تقاضا دو هفته اخیر ۲۰ دلار افت داشته از این‌رو اختلاف قیمت آنها با قیمت کارخانه‌ها به ۳۰ تا ۳۵ دلار کاهش یافته است.

در چنین شرایطی آرسلورمیتال مجبور شده قیمت‌ها را کاهش دهد و میلگرد آن ۸۳۰ تا ۸۴۵ دلار سی‌پی‌تی بغداد می‌باشد که ۱۵ تا ۲۵ دلار از دو هفته قبل ارزان‌تر است.

بازار میلگرد آمریکا رو به بهبود

به گزارش بنانیوز به نقل از مرکز خدمات فولاد ایران، همچنین تا پایان فصل سوم سال انتظار می‌رود تقاضای میلگرد در شمال آمریکا افزایش یابد و تا فصل چهارم ادامه داشته باشد. خریداران پروژه‌های ساختمانی آن زمان خود را برای فصل زمستان آماده خواهند کرد و این خبر خوبی برای کارخانه‌ها و تجار میلگرد این منطقه است.

قیمت نقدی میلگرد در نقاط مختلف ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار فوب کارخانه است. همچنین در ماه جولای ۲۶۰۷۹ تن میلگرد وارد آمریکا شد که در ۱۴ ماه اخیر کمترین سطح بوده است. حال با توجه به کاهش واردات و احتمال افزایش تقاضای قبل از زمستان کارخانه‌ها که برای کنترل قیمت مجبور بودند تولید را کاهش دهند، نفس راحتی می‌کشند.

 

 

    نظرات