دستگیری باند حرفه ای شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

دستگیری باند حرفه ای شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با توجه به تحقیقات نامحسوس و گزارشات واصله و با همکاری پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضایی بخش خورش رستم موفق به دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند.
مهدی کسائی افزود: از متخلفان  ۶ قبضه اسلحه قاچاق شامل دو قبضه اسلحه گلوله زنی دوربین دار، چهار قبضه اسلحه ساچمه زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، لاشه سه راس کل و بز ، لاشه پنج قطعه کبک ، لاشه یک سر خرگوش ، ۱۴ عدد فشنگ گلوله زنی و ۴۴ عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
کسائی گفت:با توجه به ایام تعطیلات نورزوی، متاسفانه برخی از غارتگران طبیعت از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کرده و آن را فرصتی جهت کشتار و شکار غیر مجاز حیوانات کمیاب منطقه می دانند. با این حال اکیپ های گشت و کنترل پاسگاه های محیط بانی و گشت های سیار محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال بصورت منظم اجرا می شود و با متخلفان شکار و صید بصورت قاطع برخورد و بعد از دستگیری به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
وی اظهار کرد: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده نسل وحوش در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان است.
کسائی با تاکید بر تعامل مناسب محیط بانان با عوامل نیروی انتظامی و اجرای گشت های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت شهرستان از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.
شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات