تداوم ماندن در خانه عامل قطع زنجیره شیوع کروناست/ انجام 80 درصد خدمات شهرداری ارومیه بصورت الکترونیک

تداوم ماندن در خانه عامل قطع زنجیره شیوع کروناست/ انجام 80 درصد خدمات شهرداری ارومیه بصورت الکترونیک

شهردار  ارومیه گفت: در حال حاضر 80 درصد خدمات شهرداری بصورت الکترونیک انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز ابتدا از مردم بدلیل رعایت موارد بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه از همراهی  آنها در 13 فروردین؛ روز طبیعت، که در خانه ماندند تشکر و قدردانی کرد.

وی از مردم درخواست کرد جهت شکست کرونا  بر اساس اعلام مسئولان بهداشتی و بر اساس پروتکل های اعلامی بهداشت جهانی تا 20 فرودین با رعایت توصیه های بهداشتی و اجتناب از تجمعات در خانه بمانند.

حضرت پور با بیان اینکه ویروس کرونا اگرچه متوقف نشده اما تقریبا در حال مدیریت است، اظهار کرد:  در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی 870 نفر است که 432 نفر از این تعداد بهبود یافته و 73 نفر نیز تاکنون فوت شده اند لذا با این آمار اگر ما موارد بهداشتی و در خانه ماندن را رعایت نکنیم این ویروس شیوع بیشتری می یابد.

وی یادآور شد: مردم در این مدت در راستای پیشگیری از شیوع کرونا بهداشت فردی را  رعایت و در خانه بمانند و تمام تلاش مدیریت شهری نیز بر این معطوف شده است  که بهداشت محیطی چون ضدعفونی معابر، ناوگان حمل و نقل عمومی با  همراهی سپاه ،ارتش و نیروی انتظامی و جامعه روحانیت انجام شود.

شهردار ارومیه افزود:  تمام تلاش بخش های مختلف شهرداری ارومیه در کنار کادر درمانی که در صف اول مبارزه در این روزها است بر آن است که خدمات در شهر تعطیل نشود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران کرونایی، عنوان کرد:  از روزهای اول با انجام هماهنگی لازم، انجام عملیات دفع بهداشتی پسماند و ضدعفونی محیط زندگی انها بصورت روزانه صورت می گیرد و همچنین مایحتاج زندگی خانواده های بی بضاعت در گیر با کرونا تامین شده است.

شهردار ارومیه گفت: تمام بخش های دولتی و خصوصی با تمام قوا و با همگرایی بصورت جهادی جهت شکست ویروس کرونا حرکت می کنند و این همگرایی تدوام خواهد داشت.

وی با اشاره به کمک های دولت به خانواره ها که بدلیل کرونا ویروس با کاهش شدید درآمد مواجه شده و در مضیقه هستند گفت: کمک های دولت به 4 میلیون خانوار از این هفته آغاز می شود که بخش عمده آن نیز که خانواره های ناوگان حمل و نقل عمومی است لحاظ شده است.

شهردار ارومیه ادامه داد: در  نشست شهرداران کلانشهرهای ایران که به صورت ویدئو ‌کنفرانس در راستای مقابله با کرونا قبل از آغاز سال جدید برگزار شد، دبیرخانه شهرداران کلانشهر های ایران به ریاست شهردار تهران به دولت پیشنهاد تخصیص تسهیلات و اعتبار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و دستفروشان که بدلیل کرونا ویروس با کاهش شدید درآمد مواجه شده و در مضیقه هستند، ارائه کرد.

وی افزود: با آغاز اولین جلسه شورای اسلامی شهر در سال جاری با نظر موافق اعضای شورای شهر و استاندار آذربایجان غربی پیشنهاداتی جهت کمک به خانواده بزرگ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ارومیه ارائه می شود.

حضرت پور خاطر نشان کرد: 5 هزار بسته حمایتی مواد غذایی جهت حمایت از نیازمندان با اختصاص 10میلیارد ریال قبل از عید بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: با نظر شورای اسلامی شهر  لایحه سال 99 هنوز بسته نشده است لذا  شهروندانی که قبل از آغاز سال جدید درخواست پروانه ساخت کرده بودند تا پایان فروردین مهلت دارند نسبت به انجام سایر امورات صدور پروانه اقدام کنند و از شهروندان درخواست می شود که این مهم را به تدریج تا پایان فروردین ماه انجام دهند  و آن را به هفته آخر فروردین ماه واگذار نکنند.

شهردار ارومیه با اشاره به رونمایی از خدمات غیرحضوری شهرداری قبل از آغاز سال جدید، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت کاهش تردد مردم در سطح شهر و ادارات، قبل از آغاز سال جدید تمامی خدمات شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی و اینترنتی در دسترس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد خدمات شهرداری بصورت الکترونیک انجام می شود، بیان کرد: شهروندان می توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سایت شهرداری ارومیه پیگیری کنند.

حضرت پور با اشاره به ضدعفونی معابر پرتردد و سایر معابر اصلی و فرعی شهر در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ، عنوان کرد:  در حال حاضر  120 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بصورت روزانه جهت ضد عفونی کردن معابر مصرف می شود که عملیات ضد عفونی  همچنان تداوم دارد .

وی با اشاره به فعالیت ناوگان اتوبوس رانی، بیان کرد:  وضعیت فعالیت ناوگان اتوبوس رانی بعد از 20 فروردین ماه بستگی به  نظر هیئت دولت و  اعلام  ستاد ملی کرونا دارد  و  لذا با آغاز فعالیت ناوگان با نظر هیئت دولت بعد از 20 فروردین، فعالیت با رعایت موارد بهداشتی و انجام عملیات ضدعفونی انجام می شود.

شهردار ارومیه ابراز امیدوار کرد که ان شالله با رعایت بهداشت فردی و جمعی و ماندن در خانه  زنجیره ویروس کرونا قطع شود و این مقطع سخت را نیز پشت سر بگذارنیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات