35 کیلومتر از رودخانه های استان اردبیل لایروبی و بازگشایی گردید

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: به منظور مدیریت سیلابهای احتمالی، 35 کیلومتر از رودخانه های استان در سال گذشته لایروبی شد.

مهندس امین حسین پور با اشاره به وضعیت سیلابهای شدیدی که در بهار سال گذشته در سطح کشور اتفاق افتاد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای سعی کرد تا بعنوان اولین قدم مدیریت لازم را در خصوص سیلابهای احتمالی انجام دهد.

وی افزود: در این راستا با همکاری مدیریت بحران استانداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، نسبت به بازدید از نقاط آسیب پذیر شهرستانها  اقدام و طی جلسه در حضور فرمانداران شهرستانها موارد و راهکارهای لازم را بررسی نمودند و در نهایت با انجام کار کارشناسی نقاط آسیب پذیر در سطح شهرستان شناسایی و با تفکیک وظایف دستگاههای اجرایی  و اقدامات مورد نیاز کوتاه مدت و بلند مدت به مقامات مسئول استانی ارائه گردید.

مهندس حسین پور با بیان اینکه به منظور مدیریت سیلابها در استان، شرکت آب منطقه­ای گام دوم را جهت پیشگیری از سیلابهای آینده در دستور کار قرار داد، عنوان کرد: در این راستا در سال1398 عملیات لایروبی، بازگشایی و آزادسازی به طول 35 کیلومتر از رودخانه های استان انجام گردیده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه اغلب مسیلها و رودخانه های انتخاب شده مواردی بودند که در معرض خطر بوده و به اصطلاح نقاط حادثه خیز در استان هستند، ادامه داد: در این راستا حدود 110 هکتار از اراضی واقع در بستر آزادسازی شده و قریب به 17 کیلومتر عملیات روپرگذاری در حد و بستر رودخانه ها انجام شده است.

وی در پایان گفت: نقطه قوت عملیات مذکور این هست که بخشی از عملیات مزبور در قبال برداشت مصالح حاصل از لایروبی رودخانه بوده است و هزینه­ای از محل اعتبارت عمرانی صرف نشده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات