شهروندان کرایه تاکسی را الکترونیکی پرداخت کنند

شهروندان کرایه تاکسی را الکترونیکی پرداخت کنند

شهروندان کرایه تاکسی را الکترونیکی پرداخت کنند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: شهروندان کرایه تاکسی را الکترونیکی پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در این خصوص افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی و شهروندان درخواست داریم تا شهروندان از پرداخت پول نقد خودداری کرده و کرایه تاکسی را از طریق روش های الکترونیک پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: درهمین راستا امکان پرداخت کرایه به صورت اینترنتی توسط کدهایی که در تاکسی ها جانمایی شده است، مهیا شده است.
وی با بیان این که پس از شیوع ویروس کرونا، به صورت میانگین شاهد کاهش ۷۰ درصدی حمل  و نقل مسافر در شهر هستیم، اظهارکرد: این موضوع باعث شده تا ناوگان تاکسیرانی حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند.
محبی در خصوص تمهیداتی که برای رعایت نکات بهداشتی در این ایام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مجموع ناوگان روزانه به صورت فردی یا گروهی ضدعفونی می شود و چهار خودرو که مجهز به مواد ضدعفونی کننده اند نیز در شهر اقدام به ضدعفونی تاکسی ها می کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین حدود ۷۰۰۰ پک بهداشتی در اختیار تاکسی رانان قرار گرفته است. بر این اساس اگر راننده ها این پک را دریافت نکرده اند، می توانند به تاکسیرانی مراجعه کنند.
وی گفت: معاونت مالی و اداری شهرداری به طور جدی به دنبال تهیه مواد ضدعفونی برای بخش های مختلف شهرداری است که در صورت تا مین بازهم در میان رانندگان توزیع خواهد شد.
وی به تمهیدات حمایتی برای تاکسیرانان اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر، آبونمانی که راننده های تاکسی در خطوط از ۳۰ تا ۶۰‌هزار تومان پرداخت می کنند، از اسفند تا پایان خرداد ماه بخشیده شده است.
محبی اضافه کرد: همچنین رانندگانی که پروانه کار آن ها در این مدت باطل شده است، تا پایان اردیبهشت ماه لازم نیست که پروانه خود را تمدید کنند و پس از آن نیز هزینه تمدید پروانه با ۵۰ درصد تخفیف انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: هماهنگی لازم انجام شده است تا اگر تاکسیرانان نتوانستند تا پایان اسفندماه سهمیه بنزین خود را استفاده کنند، این سهمیه باطل نشود.
وی در ادامه گفت: طبق پیگیری هایی که انجام شده قرار است سبد معیشتی به تمام تاکسیرانان تعلق گیرد، به همین منظور فهرست مجموع تاکسی رانان توسط اتحادیه ها به دولت ارائه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات