ارایۀ بستۀ تشویقی برای بخشودگی عوارض اصناف به شورا؛ به‌زودی

شهردار کرمان با اشاره به ضرر اصناف به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد:

ارایۀ بستۀ تشویقی برای بخشودگی عوارض اصناف به شورا؛ به‌زودی

شهردار کرمان گفت: به‌زودی پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر معافیت بخشی از عوارض اصناف و کسبه، به شورای اسلامی شهر کرمان ارایه می‌شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف و کسبه در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: برای جبران بخشی از ضرر و زیان اصناف و کسبه، در حال تدوین بسته‌ای جهت ارایه به شورای اسلامی شهر هستیم تا بخشی از زیان این قشر جبران شود.

وی از اصناف و کسبه‌ای که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به تعطیلی مغازه‌های خود اقدام کردند، تشکر کرد و گفت: متأسفانه در این ایام ضرر و زیان قابل توجهی متوجه اصناف شده است؛ بنابراین، لازم است شورای اسلامی شهر و شهرداری در حد توان به این قشر از جامعه کمک کنند.

شهردار کرمان در عین حال بیان کرد: البته این اقدام در مقابل ضرر و زیان اصناف اندک است، اما می‌تواند بخشی از خسارت آن‌ها را جبران کند.

شهردار کرمان در ادامه، از تمام نهادها و افرادی که در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد و گفت: از مدیریت استان کرمان به‌ویژه دکتر فدایی، استاندار کرمان، صمیمانه تشکر می‌کنم؛ چراکه وضعیت مطلوب استان کرمان نسبت به برخی از استان‌های کشور در زمینۀ شیوع ویروس کرونا، به‌ این دلیل است که مدیریت استان با قاطعیت عمل کرد.

عالم‌زاده افزود: ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا، پیش از ابلاغ دستورالعمل‌های کشور، مصوبات بسیار خوبی داشت که موجب پیشگیری قابل توجه از شیوع این ویروس در استان و شهر کرمان شد.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از کادر بهداشت و درمان که در صف نخست مقابله با ویروس کرونا هستند، گفت: پس از کادر بهداشت و درمان، همکارانم در شهرداری کرمان، در صف دوم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

شهردار کرمان افزود: همکاران حوزۀ خدمات شهری شهرداری، با همراهی سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای جهادی و مردمی، هر شب، تا پاسی از شب نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی، مبلمان شهری و سطوحی که بیشترین تماس را با دست شهروندان دارند، اقدام می‌کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که هر شب 3000 لیتر محلول ضدعفونی برای گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی مصرف می‌شود، به وسعت 13 هزار هکتاری شهر کرمان اشاره کرد و گفت: قطعاً ضدعفونی شهر کرمان با این وسعت، از توان شهرداری خارج است؛ بنابراین، نیروهای جهادی و مردمی و نهادهای نظامی ازجمله سپاه، بسیج و ارتش، به کمک شهرداری کرمان آمده‌اند و در این زمینه با شهرداری همکاری می‌کنند.

شهردار کرمان از کارکنان سازمان آرامستان‌های شهرداری نیز تقدیر کرد و گفت: کارکنان این سازمان به‌ویژه افرادی که در غسالخانه و خودروهای حمل میت کار می‌کنند، علی‌رغم این‌که در خطر آلوده‌شدن به ویروس کرونا هستند، اما با تمام توان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عالم‌زاده افزود: در همین زمینه ازسوی شهرداری پیشنهادی مبنی بر تقدیر از کارکنان غسالخانه و راننده‌های خودروهای حمل میت به شورای اسلامی شهر کرمان ارایه شده است.

وی به توزیع ماسک و دستکش بین کارکنان خدمات شهری اشاره کرد و گفت: هم‌چنین برای آگاه‌سازی شهروندان نسبت به ویروس کرونا و پیشگیری از آلوده‌شدن به این ویروس، بیلبوردهای شهری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گذاشته شده است.

شهردار کرمان افزود: نیروهای اجراییات شهرداری نیز براساس مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا، نسبت به تعطیلی مغازه‌ها اقدام می‌کنند.

عالم‌زاده هم‌چنین از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که با پیشنهاد شهرداری مبنی بر مهلت دریافت عوارض تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری موافقت کردند، تشکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات