در 18 ماه گذشته بیش از 12 هزار درخواست در سامانه ساماب و پاسخ...

معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از نیمه دوم سال 96 تا کنون با استقرار میز خدمت شش هزار و 391 درخواست در سامانه ساماب و شش هزار و 173 درخواست پاسخ استعلام در میز خدمت الکترونیکی شرکت ثبت و اقدامات لازم صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان، رضا کمالی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های تحول اداری و همچنین حقوق شهروندی مصوب شورای عالی اداری کشور، به منظور بالا بردن سرعت و تسهیل ارائه خدمات و جلوگیری از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان مانند سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به استقرار میز خدمت در چهارچوب دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت اقدام کرد.

وی عنوان کرد: به همین منظور خدمات قابل ارائه در پنج خدمت اصلی شامل احصاء، تهیه، تدوین و کد گذاری مشخص شد و 49 خدمت در حوزه های آب‌های زیرزمینی، آب‌های سطحی و پاسخ استعلامات سایر دستگاه‌های اجرایی بر روی سامانه ساماب و سامانه پاسخ استعلامات به منظور دسترسی آسان تمامی ذینفعان راه اندازی شد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان بیان داشت: مردم ضمن داشتن شناسنامه خدمات لازم برای چگونگی استفاده از این خدمات؛ قابلیت‌های لازم از جمله ورود، بارگذاری اطلاعات، نوبت‌دهی، گردش مکاتبات و پیگیری درخواست‌ها و رهگیری خدمات و مدت زمان انجام کار از طریق پیامک به تمامی ذینفعان این شرکت ارسال می‌شود.

کمالی تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی از نقطه نظرات و پیشنهادات متقاضیان شرکت، فرم نظر سنجی به صورت الکترونیکی در پورتال شرکت تعبیه شده است.

وی مطرح کرد: از آنجاییکه امکان ارائه تمامی خدمات به صورت الکترونیکی میسر نمی باشد. به منظور جلوگیری از اتلاف وقت اربابان رجوع میز خدمت فیزیکی شرکت با توجه به استاندارد های ابلاغی، در طبقه همکف شرکت با کادر مجرب، متخصص و آشنا با تمامی فرآیندهای شرکت در حوزه های فنی و پشتیبانی و همچنین برنامه ریزی برای حضور هر یک از معاونین و مدیران طبق تقویم تهیه شده راه اندازی و نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز اقدام کرده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم آشنایی تعدادی از اربابان رجوع با فرآیندهای الکترونیکی و یا امکان دسترسی به سامانه های ابلاغی شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان تعدادی از این خدمات را به دفاتر پیشخوان استان ابلاغ کرده است تا همه ی اربابان رجوع بتوانند از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

کمالی ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با دفاتر پیشخوان در صورت لزوم فیزیکی پرونده‌های تشکیل شده و درخواست‌های متقاضیان از طریق پست به ادارات منابع آب شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: از نیمه دوم سال 96 تا کنون با استقرار میز خدمت شش هزار و 391 درخواست در سامانه ساماب و شش هزار و 173 درخواست پاسخ استعلام در میز خدمت الکترونیکی شرکت ثبت و اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی خدمات مربوط به فرآیندهای الکترونیکی از زمان مراجعه به سامانه تا پایان دریافت خدمت به صورت الکترونیکی بدون نیاز به ارائه اسناد هویتی (کپی شناسنامه و کارت ملی) انجام می شود. لذا لازم است متقاضی جهت بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی (ثبت درخواست، بررسی مدارک، تعیین هزینه‌ها و نوبت‌ کارشناسی، دریافت هزینه‌ها و اطلاع نوبت‌دهی، بازدید و تهیه گزارش کارشناسی، تائید برای طرح در کمیسیون، بررسی درخواست و اظهار نظر و در نهایت صدور پروانه یا مجوز) فقط یک بار به منظور شناسایی و تکمیل فرم احراز هویت و تعهده نامه به امور آب مربوطه مراجعه و نسبت به دریافت نام کاربری و کلمه عبور اقدام کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات