نصب شش دستگاه شتاب نگار در سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح

نصب شش دستگاه شتاب نگار در سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی از نصب شش دستگاه شتاب نگار در سدهای الغدیر ساوه و کمال صالح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس حسین اکبری با اعلام این خبر افزود: امروزه دانستن اطلاعات کامل زمین شناسی و ثبت حرکات زمین و اثرات تکتونیکی آن از الزامات حفاظت و ایمنی سازه های بزرگ همچون سدها ست که دراین راستا سه دستگاه شتاب نگار در سد الغدیر ساوه و سه دستگاه نیز در سد کمال صالح نصب شده است.

مهندس اکبری با اشاره به اینکه برای نصب این شش دستگاه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده، اظهار داشت:این شش دستگاه شتاب نگار به منظور کنترل ایمنی و پایداری سد های کمال صالح و الغدیر ساوه در استان مرکزی نصب شده اند.

وی گفت:این دستگاهها که بصورت دیجیتال داده ها را ثبت می نمایند، می توانند در بستر اینترنت قرارگرفته و داده های مورد نیاز را در هر محل مورد تجزیه و تحلیل قراردهند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاههای شتاب نگار از حساسیت بالایی برخودار بوده و می توانند حرکات ناشی از جابجایی گسلها و فشارهای وارد بر پوسته زمین را ثبت و در مواقع بحرانی در اختیار کارشناسان و مسئولین جهت تصمیم گیری قرار دهند. از سویی به لحاظ توانایی اتصال به شبکه های اینترنتی، دیگر نیاز به برداشت اطلاعات از محل نصب نبوده و به راحتی می توان در صورت نصب تعداد زیادی از آنها در سطح استان و اتصال به شبکه مورد نظر، جهت مدیریت بحران اقدامات لازم و اجرایی را در زمان وقوع زلزله یا دیگر پدیده های طبیعی مرتبط انجام داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات