آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود/ مصرف 10 درصد آب استان در بخش شرب

آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود/ مصرف 10 درصد آب استان در بخش شرب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی" اظهار کرد: مجموع آب شرب استان در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود،  چرا که هم اکنون سدهای تامین کننده آب شرب در استان نداریم؛ البته سدهای در دست احداث و مطالعه داریم ولی فعلا متکی به آب زیرزمینی هستیم.
وی با بیان اینکه در تامین آب شرب نیاز به آبخوان‌هایی داریم که بتوانند آب را با کیفیت خوب به ما تحویل دهند، گفت: منظور از کیفیت مصارف، تنها از نظر میکروبی نیست، بلکه کیفیت شیمیایی و فیزیکی است و به همین دلیل هم عمدتا چاه‌های آب شرب در بالادست جاده بین‌المللی گرگان به گنبد حفر شده‌اند، به دلیل اینکه کیفیت بهتری دارد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: تامین آب شرب هزینه‌های بالایی اعم از حفر چاه، انتقال و تصفیه و توزیع آب در شبکه‌ها را دارد. با توجه به این موارد، نیاز است حداکثر صرفه‌جویی را انجام دهیم، چون هم هزینه‌های بالایی را شامل می‌شود و هم اینکه منابع آب محدود است و هر چاهی که حفر شود مناسب برای شرب نیست.
وی با بیان اینکه وضعیت بارش استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته ولی نسبت به بلندمدت برابر است، گفت: هم اکنون چاه‌های کشاورزی در استان روشن نیست ولی با روشن شدن چاه‌های کشاورزی، میزان آبدهی چاه‌های آب شرب تحت تاثیر قرار گرفته و اگر صرفه‌جویی نکنیم در تابستان دچار مشکل می‌شویم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات