موعد بازگشت پرندگان مهاجر از تالاب های گیلان

موعد بازگشت پرندگان مهاجر از تالاب های گیلان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان بیش از ۱۳۵هزار پرنده مهاجری که تالابها و آبگیرهای استان گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده بودند؛ سفر خود را برای بازگشت به عرض های شمالی تر کره زمین آغاز کرده اند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: مهاجرت پرندگان زمستان گذران از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا نیمه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

منصور سربازی در خصوص سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر که در ۳۳ زیستگاه مهم استان انجام شده گفت:در مجموع بیش از ۱۳۵هزار قطعه پرنده از ۷۵ گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان این معاونت سرشماری شده است.

سربازی با تاکید بر اینکه مرغابی سانان بیشترین گونه پرندگان مهاجر به گیلان هستند عنوان کرد:بیشترین تعداد پرندگان سرشماری شده در تالابهای انزلی،امیرکلایه و پارک ملی بوجاق بوده است.این گزارش می افزاید:پرندگان مهاجر همه ساله از اوایل پاییز و همزمان با شروع فصل سرما و یخبندان در عرض های شمالی تر کره زمین ،برای زمستان گذرانی به تالابهای ایران از جمله تالابهای استان گیلان مهاجرت می کنند و آبگیرها و تالابهای استان میزبان تعداد زیادی از این پرندگان زیبا و دوست داشتنی است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات