خسارت سیل دهستان بقمچ به ۹۷۰ واحد مسکونی

خسارت سیل دهستان بقمچ به ۹۷۰ واحد مسکونی

http://www.bananews.irرئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چناران گفت: با توجه به فرسوده بودن واحدهای مسکونی دهستان بقمچ در سیل اخیر به ۹۷۰ واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمجید نجاتی امروز در گفت‌وگو با فارس در چناران اظهار داشت: از این تعداد ۸۲۷ واحد مسکونی خسارتی زیر ۵۰ درصد، ۱۲۸ واحد مسکونی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و ۱۵ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ تخریب شده اند.

وی افزود: تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده به دلیل قدمت و فرسوده بودن امکان تعمیر در آن وجود ندارد و باید تخریب و مجددا بازسازی شود.

وی ادامه داد: سیل دوم شهریور ماه سال جاری در دهستان بقمچ شهرستان چناران علاوه بر تلفات جانی و خسارت به مزارع و باغات خسارت زیادی به واحدهای مسکونی بقمچ، گاش، گاه، اندیشش و کلاته گاه وارد کرده که شدت زیاد باران و سیل و آب گرفتگی معابر روستا و همچنین قدیمی بودن و فرسوده بودن خانه‌های مسکونی سبب خسارت به تمام واحدهای مسکونی روستایی شود.

نجاتی بیان داشت: تشکیل ستاد بازسازی مناطق سیل زده و تخصیص اعتبارات برای آواربرداری و همچنین تسهیلات مسکن روستایی و کمک‌های بلاعوض از مهم‌ترین اقداماتی است که باید قبل از شروع سرما در منطقه فراهم گردد.

رئیس بنیاد مسکن چناران افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و همچنین محدودیت فضا برای احداث مسکن باید واحدهای مسکونی قدیمی و غیر قابل استفاده تخریب، آواربرداری و مجدد در محل آن واحدهای مسکونی مقاوم ساخته شود.

وی اظهار داشت: کوهستانی بودن منطقه و سردسیر بودن آن امکان کار را برای ما دشوار می‌کند، بنابراین باید قبل از سرد شدن منطقه عملیات اجرایی شروع شود.

نجاتی ادامه داد: مشارکت و همکاری مردم در این امر برای تشکیل پرونده و تخلیه واحدهای قدیمی و در اختیار قرار دادن آن برای بازسازی کمک شایانی به پیشرفت بازسازی می‌کند و برای ساخت نیاز به اعتبار و همکاری و مشارکت مردم است.

 

 

    نظرات