آغاز مطالعات مقاوم‌سازی ۲۰۰۰ کلاس در آذربایجان‌شرقی

آغاز مطالعات مقاوم‌سازی ۲۰۰۰ کلاس در آذربایجان‌شرقی

http://www.bananews.ir/مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: مقاوم‌سازی مدارس آذربایجان‌شرقی با جدیت دنبال می‌شود که مطالعات مقاوم‌سازی ۲ هزار کلاس آغاز شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی آذرنژاد ‌امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز از تمرکز بر برنامه‌های مقاوم‌سازی در مدارس استان و تجدید بنای مدارس بالای ۳۰ سال در استان خبر داد و اظهار داشت: ۱۴۵مدرسه با ۲ هزار کلاس مطالعات مقاوم‌سازی آغاز شده که مطالعه یک‌هزار و ۷۰۰کلاس درس تمام شده است.

وی گفت: بین سال‌های ۸۷ تا ۸۹ مقاوم‌سازی ۷۱۲ کلاس آغاز شده که شامل ۴۵ پروژه است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد ۲۱ پروژه تحویل شده و مابقی نیز امسال تحویل خواهد شد و در سال‌جاری نیز پروژه‌های بهسازی تدریجی آغاز خواهد شد.

آذرنژاد خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۶۵ پروژه مقاوم‌سازی آغاز شده که شامل ۳۵ پروژه مطالعاتی و ۳۰ پروژه بهسازی تدریجی است.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اعتباری که از محل تخریب بازسازی گرفته شده ۲۴۴ میلیارد ریال است که ۳۶ پروژه در حال انجام است.

وی بیان کرد: اعتبارات ملی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی امسال ۲۰۰هزار میلیارد ریال است که شامل پروژه‌های نیمه تمام و تعمیرات و تجهیزات است.

آذرنژاد اظهارکرد: با توجه به یک نوبته‌ کردن مدارس استان امسال بخشی از اعتبارات صرف توسعه فضای آموزشی در مدارس ابتدایی خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: امسال ۵۰ ‌میلیارد ریال‌ از اعتبارات ملی برای ساماندهی کردن مدارس ابتدایی صرف خواهد شد.

وی گفت: امسال ۹۳ درصد مدارس ابتدایی یک نوبته خواهند شد که درراستای برنامه کلان آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

 

 

    نظرات