تعرفه‌های نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی در پایین‌ترین رده کشوری

تعرفه‌های نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی در پایین‌ترین رده کشوری

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: تعرفه‌های نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی با وجود رشد ۲۰ درصدی در پایین‌ترین رده کشوری قرار دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج شهین‌باهر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز خواستار توجه به کیفی‌سازی و تعهد بر امر نظارت در مسکن استان شد.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مرهون تلاش‌های مهندسان است، افزود: امروز تاکید بر مهندسی‌سازی در امر مسکن وجود دارد و مهندسان نقشی مهم در ارتقای کیفی ساختمان‌ها دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعرفه‌های نظام مهندسی استان ۳۵ درصد کمتر از آذربایجان‌غربی است، ادامه داد:‌ افزایش تعرفه‌های نظام مهندسی استان ۲۰ درصد بوده است که در کل کشور پایین‌ترین تعرفه را داشته‌ایم.

باهر نظارت و کنترل را وظیفه این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر رتبه دوم نظارت و کیفی‌سازی را به خود اختصاص داده‌ایم که با تلاش مجموعه عوامل نظارتی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: نوع نگاه به ساخت و ساز واحد مسکونی باید تغییر یابد و نوع تلقی فروش بیشتر سود کمتر باید در امر ساختمان تغییر پیدا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی اضافه کرد: کنترل و نظارت امری ناخوشایند است اما باید بر اساس قانون در این راستا حرکت کنیم.

باهر تخصصی شدن در امر نظارت را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تخصصی‌سازی نظارت یک تکلیف قانونی است که در آذربایجان‌شرقی نیز بر این موضوع تاکید می‌شود.

وی هزینه‌های نظارت را موجب ارتقای کیفی ساختمان دانست و گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته هزینه‌های نظارت در قیمت تمام شده ساختمان قابل توجه است.

این فعال جامعه مهندسی استان، زمان طولانی نظارت نظام مهندسی استان را رد کرد و گفت: برخی مشکلات حقوقی و مشکلات دیگر از طرف سازندگان ساختمان موجب افزایش این زمان می‌شود.

باهر اظهار کرد: هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت انبوه‌سازان وجود ندارد و این انجمن با وجود قدرت بالا در ارائه خدمات شاهد برخی شکایت‌های حقوقی از اعضای خود در محاکم است.

 

 

    نظرات