اجرای برنامه ایمنی آب در 8 شهر و روستای خراسان رضوی

اجرای برنامه ایمنی آب در 8 شهر و روستای خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد جواد ادیبی‌نیا" در نشست مدیران و کارشناسان دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب شهری و روستایی خراسان رضوی که با هدف بررسی چالش‌ها و راهکارهای ارتقای عملکرد این حوزه برگزار شد، افزود: پیشرفت اجرای برنامه‌های ایمنی آب در شهرهای کاشمر، چناران و طرقبه شاندیز از دو تا 10 گام و در پنج روستای استان بین سه تا 10 گام است.
وی از برنامه‌ ايمني آب به‌عنوان مهم‌ترين اقدام در جهت تضمين كيفيت آب شرب نام برد که توسط سازمان جهاني بهداشت تهيه و اجراي آن به كشورهاي عضو توصيه شده است.
وی گستره‌ عمل برنامه‌ ايمني آب را از حوضه‌ آبريز تا مصرف‌كننده دانست و افزود: اين برنامه برمبناي مديريت ريسك تهيه شده است‌.
ادیبی‌نیا در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت آزمایشگاه‌های شهری و روستایی استان پرداخت و اظهار داشت: امکانات و تجهیزات 28 آزمایشگاه باکتریولوژیک و 11 آزمایشگاه شیمیایی شهری و روستایی در مناطق فاقد آزمایشگاه کنترل کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این جلسه مدیرعامل آبفای خراسان رضوی هم بر ارزیابی دقیق وضعیت موجود آزمایشگاه‌های شهری و روستایی تاکید و مسئولیت آن را به مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب محول کرد که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.
سید ابراهیم علوی هدف گذاری برای ارتقای روش‌ها با استفاده از همکاران متخصص و با تجربه شهری و روستایی را خواستار شد و از وجود تجهیزات و نیروی انسانی به عنوان نقطه قوت آبفای خراسان رضوی یاد کرد.
وی بر تقویت کنترل کیفیت و بازدیدهای موثر از منابع آب روستایی و تدوین برنامه‌های بهبود فرآیِند تاکید کرد و از همکاران حوزه آزمایشگاه‌های شهری و روستایی خواست بازدید، شناخت اولیه، شناسایی نقاط ضعف، برنامه‌ریزی و اجرا را در دستور کار خود قرار دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات