در سال گذشته 166 حریق منزل مسکونی در قزوین رخ داده است

در سال گذشته 166 حریق منزل مسکونی در قزوین رخ داده است

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: در سال گذشته، 166 عملیات اطفای حریق منزل مسکونی توسط این سازمان انجام شده که بیشترین آمار مربوط به مهر ماه با 22 مورد و کمترین حریق منزل مسکونی در آبان ماه با 7 مورد بوده است.

وی افزود: آشپزخانه قلب هر خانه است و رعایت نکات ایمنی در این محیط بسیار حائز اهمیت است و خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه سپری میکنند به همین دلیل باید درباره نکات ایمنی در آشپزخانه و وسایل خانه اطلاعاتی کسب کنند تا از هرگونه حادثه ناگواری پیشگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: بررسی حریق ها و حوادث رخ داده در منازل بیانگر این است که کانون بسیاری از آن ها آشپزخانه یا وسایل مرتبط با آن بوده که با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده می توان از وقوع آن جلوگیری کرد .

وی افزود: بهتر است برای تامین برق یخچال از محافظ الکتریکی استاندارد و مجزا استفاده شود، بهتر است یخچال در نزدیکی اجاق گاز قرار نگیرد و با دیوار پشتی نیز فاصله مناسبی به منظور تهویه هوا وجود داشته باشد .

منتظری با تاکید بر اینکه باید از نصب پرده پارچه ای در مجاورت یا بالای اجاق گاز خودداری و در صورت لزوم از پرده کرکره استفاده کرد، گفت: از قرار دادن مواد سریع الاشتعال در نزدیکی اجاق و از باز گذاشتن پنجره نزدیک به آن باید پرهیز شود چرا که جریان شدید هوا می تواند باعث خاموش شدن شعله و نشت گاز در فضا شود .

وی افزود: در صورت مصرف طولانی مدت اجاق گاز باید به دلیل مصرف اکسیژن محیط حتما راهی برای ورود هوا در نظر گرفته شود، هود آشپزخانه باید مرتب تمیز شود تا چربی های جمع شده درون آن سبب ایجاد آتش سوزی نشود. هنگام خرید وسایل برقی آشپزخانه مانند آبمیوه گیری و غذاساز و... نیز باید دقت شود تا لوازم از میان مارک های معتبر و استاندارد انتخاب شده باشد، چرا که در این نوع وسایل تا تمام قطعات در جای خود قرار نگیرند و حداکثر ایمنی ایجاد نشود، دستگاه ها روشن نخواهند شد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات