قدردانی شورای اسلامی شهر ساری از مدیران شهرداری جهت اهتمام ویژه در عرصه مقابله با کرونا

قدردانی شورای اسلامی شهر ساری از مدیران شهرداری جهت اهتمام ویژه در عرصه مقابله با کرونا

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، علیجان شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر در جلسه  این شورا که با حضور مدیران مجموعه شهرداری برگزار شد گفت: در ایام مبارک شعبان قرار داریم که ایام بابرکتی است اما بدلیل شیوع کرونا متأسفانه مردم عزیز ما روزهای پرمشقت همراه با نگرانی را سپری می کنند. گاهی بروز چنین اتفاقی بنظرم باید به مثابه تلنگری تلقی شود که خالق هستی خواسته ناتوانی مخلوقاتش را گوشزد کند چنانکه اکنون جهان در مورد اینکه ویروس کرونا چه هست، از کجا آمده و درمانش چیست، سرگردان شده است.

وی در این جلسه که به منظور تقدیر از شهردار ساری و مدیران شهرداری به جهت اهتمام در مقابله با کرونا تشکیل شد، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود: قدر دو چیز ناشناخته است و آن دو چیز سلامت و امنیت هستند. زمانی متوجه اهمیت آن خواهیم بود که آنها را از دست بدهیم.



رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه تمامی مسئولان نظام و در رأس آنها مقام معظم رهبری این اتفاق را جدی گرفتند، افزود: مدافعان سلامت در این ایام جانشان را کف دست گرفته اند و حتی تعدادی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که یاد و نام شان را گرامی می داریم.



وی در ادامه گفت: در این جلسه می خواهیم از تلاش های مدیران شهرداری در مقابله با کرونا تقدیر کنیم. یادم هست در روزهای اول حتی نهادهای دولتی هم امکانات لازم را برای مقابله نداشتند و اولین نهادی که پیشقدم شد، شهرداری بود. هنوز ستاد ملی کرونا تشکیل نشده بود که شهرداری وارد عمل شد. حتی تعدادی از همکاران در شورا و شهرداری ساری نیز با این بیماری دست به گریبان شدند.



شمشیربند خاطرنشان کرد: همه سازمان ها درگیر موضوع هستند و تعدادی نیز از جمله آتش نشانی، میادین، آرامستان و پسماند به طور مستقیم درگیرند. مع الوصف نظر اعضای شورا بر این است که همچنان باید پیگیری ها و فعالیت ها تداوم داشته باشد. در تماس با مدیران شهرداری خواستار این موضوع شدم که گندزدایی و ضدعفونی در همه مناطق شهر انجام شود.



وی تأکید کرد: در عملیات ضدعفونی مناطق حاشیه ای شهر فراموش نشود و در کنار مناطق مرکزی مورد توجه قرار گیرد.



شمشیربند همچنین اطلاعاتی از پایش مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ساری از عملکرد شهرداری و سازمان های تابعه در مقابله با ويروس كرونا را که حاکی از رضایت 89 درصدی شهروندان از خدمت رسانی شهرداری می باشد، به شرح ذیل در جلسه بیان کرد:



الف ) گزاره هاي قابل توجه:



1- بيش از 60 درصد شركت كنندگان در نظرسنجي از وسايل نقليه عمومي استفاده نكرده اما از مشاهدات ميداني خود درخصوص رعايت اصول بهداشتي توسط رانندگان وسائل نقليه عمومي سخن گفته اند.



2- افزايش گستره ي بهره مندي شهروندان از محلول هاي ضدعفوني كننده كه توسط سازمان مديريت پسماند تهيه و توزيع گرديده، مورد درخواست قرار گرفته است. استفاده از ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد و گروه هاي جهادي مورد پيشنهاد است.



3- حضور ميداني و متناوب شهردار محترم در كنار ساير همكاران مورد توجه و استقبال شهروندان در  جامعه ي هدف قرار گرفته است.



4- با توجه به شرايط قرنطينه كه با افزايش مقادير توليد زباله توسط خانواده ها همراه گرديده، جمع آوري  زباله ها به صورت منظم به عنوان يكي از نقاط قوت يافته ها مطرح گرديده است.



ب) گزاره هاي مشخص:



1-عملكرد بسيار خوب معاونت محترم خدمات شهري و سازمان هاي آتش نشاني و مديريت پسماند دريافته هاي نظرسنجي اثر مستقيم داشته است.



سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری :


کمک های مالی دولت باید به شهرداری ساری که حضور پررنگ در مقابله با کرونا دارد صورت پذیرد



سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه سال 99 با مبتلا شدن چند ده هزار هموطن و همشهری عزیزمان به ویروس کرونا و حتی فوت تعداد زیادی از آنها آغاز شده گفت: با بروز این اتفاقات مشخص است که سال سختی را در پیش داریم.



وی با بیان اینکه شهرداری برخلاف وظیفه ذاتی اش از جمله دستگاه هایی هست که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، گفت: قطعاً عملکرد شهرداری زیر ذره بین قرار دارد و به همین جهت ممکن است مورد عتاب و خطاب قرار بگیرد لذا باید نظارت ها بیشتر شود.



عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: فضای اسفند 98 و آغازین روزهای مقابله با کرونا تداعی گر سالهای ابتدایی دفاع مقدس است که سازمانی نداشتیم و هرچه گذشت با روحیه اعتقادی جهادگران توانستیم به موفقیت برسیم. در مسیر مقابله با کرونا تلاش مستمر و بی وقفه بسیار مهم است به همین جهت تلاش مداوم شهردار محترم و مدیران شهرداری جای تقدیر دارد.



وی گفت: با توجه به کمک های مالی صورت گرفته از سوی دولت به دستگاه های اجرایی انتظار می رود این حمایت از شهرداری ساری که حضور پررنگی در صحنه دارد نیز صورت پذیرد. البته معتقدم با حداقلی ترین امکانات هم باید در میدان حضور داشته باشیم.



کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری :
شهرداری انصافاً وسط میدان است



کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری انصافاً وسط میدان است، افزود: ساعت 2 بامداد امروز زیر بارش شدید باران همکاران مدیریت پسماند را با تجهیزات دیدم که مشغول کار بودند. ان شاءا... با این روحیه جهادی که می بینیم سال خوبی را در شهرداری داشته باشیم.



وی با اشاره به نامه شهردار ساری به استاندار مازندران تأکید کرد: انتظار ما از استاندار محترم این است که سهم مرکز استان از اعتبارات اختصاص یافته ویژه باشد. متأسفانه این فضای کرونایی منابع درآمدی شهرداری را به شدت تحت تأثیر قرارداده بنابراین باید با درک درست این شرایط که در حضور هفت ساله بنده در شورا بی سابقه بوده به آینده خوبی برسیم.



سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری :


امسال باید سال همراهی مسئولان با مردم باشد



سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه و در ابتدای سخنانش با قرائت شعر معروف بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند گفت: در خبرها خواندم نخست وزیر اسپانیا با خواندن این شعر در کشورش وضعیت اضطراری اعلام کرد.



وی با تقدیر و تشکر از شهردار و مدیران شهرداری تصریح کرد: با وجود همه خدماتی که انجام می دهیم اما نباید هیچ منتی روی مردم بگذاریم. مردم با وضعیت نامساعد معیشتی مواجه هستند. سال اقتصادی بسیار سختی را در پیش داریم.



عضو شورای اسلامی شهر ساری بر لزوم همراهی و مساعدت شهرداری به شهروندان تأکید کرد و افزود: سازمان ها و شهرداری های مناطق در دریافت عوارض مراعات حال مردم را نمایند چرا که بازار حدود 2 ماه است که تعطیل می باشد. اگرچه این امر، شهرداری را درتنگنای مالی قرار می دهد ولی باید در دریافت قبوض عوارض نهایت همراهی و همکاری با مردم انجام شود.



وی سپس خطاب به مدیران شهرداری گفت: در رابطه با اعمال تخفیفات عوارض، آنچه در حوزه اختیارات شما می باشد، عمل کنید در غیر اینصورت به شهردار محترم پیشنهاد دهید تا با مصوبه شورا اجرایی شود. امسال باید سال همراهی با مردم باشد تا گوشه ای از مشکلات مردم با مساعدت شهرداری و شورا حل شوند.



نجاریان در خصوص ضرورت حفظ سلامت کارکنان شهرداری نیز اظهار داشت: با توجه به فراگیری بیماری کرونا، لازم است مساعدت ها و همکاری لازم با کارکنان در بکارگیری آنها به عمل آید.



قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری :


از شهرداری ساری به خاطر مکانیزم خوب شان در پرداخت عادلانه به پیمانکاران و طلبکاران تشکر می کنم



قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری با تقدیر و تشکر از تلاش های مدیران شهرداری گفت: از آقای رجبی شهردار محترم که با وجود همه مشکلات درآمدی توانستند با مکانیزم خوب مالی توانستند در پایان سال منابع محدود را بین پیمانکاران و طلبکاران به صورت عادلانه توزیع کنند، تشکر می کنم. در کنار این موضوع خاطرتان هست که سال گذشته در پرداخت عیدی ها مشکلاتی وجود داشت اما امسال بحمدا... این مشکل وجود نداشت که جای قدردانی دارد.



وی با اشاره به حضور میدانی فعال و موثر شهرداری ساری در مقابله با کرونا اظهار داشت: در این رابطه از معاونت خدمات شهری، همکاران خوبم در سازمان فضای سبز، ناظران در شهرداری، همکاران در آتش نشانی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و خانه شهروندی، مدیریت بسیار خوب حمل نقل بار ومسافر، سازمان مدیریت پسماند بخاطر توزیع محلول های ضدعفونی کننده و در پیشانی آنها همکاران خوبمان در سازمان آرامستان به جهت از خود گذشتگی در امر تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی تشکر می کنم و البته می خواهم از مدیریت و پرسنل سازمان آرامستان در جلسه ای جداگانه تجلیل شوند.



قاسمی همچنین از شهردار ساری و معاونان خدمات شهری و اداری مالی شهرداری که هم در موضوع مقابله با کرونا حضور فعالی داشتند و هم در تأمین 22 دستگاه خودروی جمع آوری زباله اهتمام نموده اند، به طور ویژه تشکر کرد و افزود: با این اقدام شایسته، ان شاا... از ابتدای اردیبهشت ماه 99 وجوهی که تاکنون به پیمانکار اختصاص می یافت به حساب شهرداری خواهد رفت.



وی با اشاره به اقدامات درخور تقدیر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: فعالیت این سازمان در ماه  های اخیر بسیار خوب بود. نمی دانم چقدر ساپورت مالی می شوند اما انصافاً خوب عمل کرده اند.



عضو شورای اسلامی شهر ساری تأکید کرد: از نیک نقش معاون خدمات شهری سپاس ویژه دارم که پس از مدت ها وضعیت پرسنل غیررسمی و قراردادی شهرداری را سامان بخشید و زمینه حل مشکل نیروهای روزمزد سازمان های فضای سبز، عمران، آرامستان و... را فراهم کرد.



وی از روابط عمومی شهرداری  ساری که به خوبی اقدامات اخیر را منعکس نمود، تشکر و در پایان تصریح کرد: حال که شهرداری با وجود همه محدودیت ها منسجم و فعال ظاهر شده، به نظرم شورا نیز باید با طرح و برنامه مناسب در این مسیر نقش آفرینی کند.



عباس رجبی شهردار ساری :


به تلاشمان در کاهش برون سپاری و استفاده از ظرفیت های شهرداری ساری ادامه خواهیم داد



عباس رجبی شهردار ساری نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت، همراهی و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداری مرکز استان گفت: همه ما یک خانواده هستیم. اعضای محترم شورا بعنوان منتخبین مردم و بنده به عنوان منتخبین شورا در یک مسیر هستیم و تیم مدیریتی مستقر در شهرداری با شعار خدمت بی منت در حال انجام وظیفه است.



وی تصریح کرد: در این مدت بحران های زیادی را پشت سر گذاشتیم اما شهرداری نشان داد که از پس مدیریت بحران به خوبی برمی آید



شهردار ساری با اشاره به انجام توأمان فعالیت های عمرانی و اقدامات مقابله با کرونا در مرکز استان گفت: خیلی ها گفتند در چنین شرایط حساسی که همه درگیر مقابله با کرونا هستند، سازندگی و عمران شهر را رها کنید اما مگر می شد اقدامات زیباسازی در روزهای آغازین سال را فراموش کنیم؟ مگر می شود آسفالت معابر را رها کرد؟



وی خاطرنشان کرد: همکاران بنده در سازمان های آتش نشانی، مدیریت پسماند، فضای سبز و فرهنگی و اجتماعی زحمات گسترده ای در مقابله با کرونا متحمل می شوند، گفت: سازمان آرامستان از پیشقراولان سازمان ها در موضوع کروناست چرا که شاید غیرقابل باور باشد خانواده بعضی از متوفیان بیماری کرونا برای تدفین عزیز از دست رفته شان با مسئولان سیاسی و امنیتی تماس می گیرند و از طریق آنها فشار زیادی را وارد می کنند اما بحمدا... آقای مهربانیان در موضوع کرونا به خوبی مدیریت کرده اند.



رجبی با بیان اینکه شهرداری ساری پویایی خوبی در شرایط حساس و نامساعد اقتصادی کشور دارد، گفت: از همکارانم در سازمان ها و مناطق شهرداری که در این شرایط مشغول خدمت رسانی هستند، تشکر می کنم. ما جوانی مثل سید سعید حسینی درسازمان حمل و نقل بار و مسافر را بر سر کار آورده ایم که بسیار با تدبیر عمل می کند و عضو ناظر محترم شورای شهر در سازمان هم از عملکرد ایشان رضایت کامل دارد.

وی با بیان اینکه اشاره اعضای شورای شهر ساری به در پیش بودن سالی سخت به لحاظ درآمدی برای شهرداری کاملاً درست است، گفت: وضعیت اقتصادی و تخصیص اعتبارات در کشور خوب نیست و به همین جهت بنده و همکارانم برای فعالیت در چنین شرایط سختی آماده می شویم.



شهردار ساری از فعالیت شبانه روزی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و وعده این سازمان برای افتتاح فاز سوم میدان ابن شهرآشوب ساروی در 45 روز آینده خبر داد و در پایان تصریح کرد: به تلاشمان در کاهش برون سپاری و اتکال به توانمندی های داخلی شهرداری ادامه خواهیم داد تا از هزینه های شهرداری بکاهیم و بار مالی را از دوش شهروندان برداریم.



گزارش مدیران شهرداری ساری از اقدامات شان در مقابله با کرونا



در ادامه جلسه، تعدادی از مدیران شهرداری گزارشی از فعالیت های اخیر ارائه دادند.



علی دومیرکلائی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در گزارش خود اعلام کرد: از هفتم اسفندماه استارت زدیم و جلسات متعددی برگزار کردیم. بنای کار را بر این گذاشتیم که تمامی نقاط را گندزدایی کنیم. در ابتدا با ادوات و امکانات خودمان کارها را انجام دادیم و سپس با ادوات سمپاشی باغات به سراغ خیابان های اصلی و فرعی شهر رفتیم.



وی افزود: در روزهای ابتدایی کار ضدعفونی را از ساعت 3 تا 6 صبح انجام می دادیم و در ادامه این بازه زمانی را به ساعت 3 عصر تا 10 شب تغییر دادیم.



دومیرکلائی با اشاره به مجاهدت های همکاران آتش نشان تصریح کرد: در جریان این گندزدایی ها تعدادی از همکاران ما دچار مسمومیت شدند که البته حالشان رو به بهبودی است. در عین حال مراقبت های لازم برای عدم ابتلای همکاران به این بیماری داشتیم و به خوبی توانستیم مدیریت کنیم.



وی در پایان از شهروندان ساروی خواست اگر احیاناً نقاطی ضدعفونی نشده مراتب را به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع رسانی نمایند.



سید سلمان ابوالقاسمی رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز اعلام کرد: نیروها و امکانات این سازمان از روز اول حسب دستور شهردار محترم در خدمت شهروندان بود و در این مدت 30 هزار لیتر محلول ضدعفونی سطوح را تهیه و در بین شهروندان توزیع نموده و حتی روستاهای بخش دودانگه، چهاردانگه و کلیجانرستاق را پوشش دادیم.



وی افزود: 40 هزار لیتر محلول جهت ضدعفونی مناطق مختلف شهر آماده کردیم که با همکاری سازمان آتش نشانی نسبت به گندزدایی سطح شهر اقدام شد.



ابوالقاسمی تهیه و توزیع تعداد زیادی نایلون های زباله قرمز رنگ بین شهروندان را از دیگر اقدامات این سازمان در مقابله کرونا برشمرد.



مصطفی مهربانیان رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ساری نیز با بیان اینکه در تاریخ 11 اسفند اولین مورد مشکوک از طریق شهردار محترم گزارش شد، افزود: در ابتدا پروتکل خاصی در بحث تغسیل، تکفین و تدفین اموات وجود نداشت و اقدامات را با شرایطی خاص ادامه دادیم. البته همه اموات را با رضایت کامل خانواده ها خاکسپاری نمودیم.



وی به تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی همکارانش در سازمان مدیریت آرامستان ها در طول یک ماه و نیم اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: کارکنان سازمان، وظیفه خود را انجام می دهند اما ارزش کارهای این عزیزان زمانی مشخص می شود که می بینیم در بحث تدفین اموات مبتلا به کرونا، با جانفشانی در متن کار قرار دارند.


رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ساری تصریح کرد: در حال حاضر با در اختیار داشتن 4 نفر غساله و 3 نفر غسال آمادگی کامل داریم اقدامات تغسیل اموات را انجام دهیم..



وی با اشاره به مبالغی که از خانواده متوفیان بابت عملیات تغسیل، تکفین و تدفین دریافت می شود، گفت: بنده سابقاً منتقد جدی دریافت این مبالغ بوده ام اما حال خودم به عنوان رئیس سازمان درک می کنم با توجه به سطح خدماتی که ارائه می شود، میزان دریافتی ها بسیار ناچیز است.



مهربانیان با اشاره به اجرای پروژه همسطح سازی قبور از سوی سازمان مدیریت آرامستان ها در آرامگاه ملامجدالدین ساری خاطرنشان کرد: در این زمینه هیچ شکایتی از ما صورت نگرفته اما متأسفانه این پروژه خوب حدود یک ماه و نیم است که فقط به دلیل مشکلات مالی متوقف شده لذا خواهشم از شهرداری این می باشد که حمایت های مالی لازم را انجام دهند تا آن را به سرانجام مطلوب برسانیم.

گفتنی است، شورای اسلامی شهر ساری در پایان این‌ نشست، با اهدای لوح تقدیر به شهردار، معاونین و مدیران عامل سازمان های تابعه از تلاش های آنها در راستای مقابله با کرونا تجلیل و قدردانی بعمل آورد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات