شیوه مدیریت پسماند و مراکز دپوی زباله بهارستان زیر ذره بین محیط زیست

شیوه مدیریت پسماند و مراکز دپوی زباله بهارستان زیر ذره بین محیط زیست


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار در تشریح این خبر گفت: کارشناسان این اداره به منظور نظارت بر اجرای موارد ابلاغی در خصوص پسماندهای آلوده به ویروس کرونا که از سوی این اداره به شهرداری ها ارسال شده، مراکز دپوی زباله شهرستان را به صورت مستمر مورد بازدید قرار می دهند.
وی در ادامه افزود: در هفته ای که گذشت، مراکز دپوی زباله گلستان و نسیم شهر مورد پایش قرار گرفت که با توجه به تخلیه و ماندگاری کیسه های زباله بیمارستانی درکنار زباله های خانگی در یکی از مراکز دپو، اخطار لازم در این خصوص به شهرداری مربوطه داده شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و وجود احتمالی پسماندهای آلوده به این ویروس به ویژه در ایام کنونی، مدیریت اصولی بر پسماندهای پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اظهار داشت: علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان، شهروندان نیز باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و تفکیک زباله هایی با امکان آلودگی ویروسی از زباله های خانگی توجه ِویژه داشته باشند.
اکار همچنین با اشاره به مشاهده یک مورد پسماندسوزی در نسیم شهر بدون حضور عاملان طی گشت و پایش این منطقه از سوی ماموران محیط زیست در شب گذشته گفت: در پایش های محیط زیست شهرستان در حوزه تحت مدیریت، مواردی از پسماندسوزی مشاهده شده که این موضوع نظارت بیشتر مسئولان و متولیان حوزه مدیریت پسماندها بویژه شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها را بخصوص در شرایط فعلی می طلبد.
وی در پایان تاکید کرد: در اینخصوص محیط زیست دغدغه خاصی دارد و درصورت هرگونه اهمال کاری و بی مسئولیتی با عاملان و مسببان برخورد قانونی با درخواست اشد مجازات خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات