از تحویل توله روباه به محیط زیست در غرب استان تا رهاسازی پرنده در زیستگاه های شرق استان/ انتقال تعدادی از گونه های حیات وحش به کلینیک پردیسان

از تحویل توله روباه به محیط زیست در غرب استان تا رهاسازی پرنده در زیستگاه های شرق استان/ انتقال تعدادی از گونه های حیات وحش به کلینیک پردیسان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار رییس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: روز گذشته ماموران آتش نشانی گلستان پس از زنده گیری و نجات سه قلاده توله روباه سرگردان، این حیوانات را به این اداره تحویل دادند.
وی افزود: با توجه به کوچک و ضعیف بودن این توله ها و عدم قابلیت محافظت از خود، امکان رهاسازی آن ها در طبیعت میسر نبوده و این گونه ها جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.
بر اساس این گزارش فرشاد فیروزنیا رییس اداره محیط زیست فیروزکوه نیز درخصوص رهاسازی یک پرنده در حوزه این شهرستان به روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: در پی بارشهای روزهای گذشته و کاهش دمای هوا، یک قطعه پرستوی دریایی در حاشیه شهرستان که قادر به پرواز نبوده توسط شهروند دوستدار محیط زیست زنده گیری و به این اداره تحویل داده شد.
وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروند فیروزکوهی، افزود: پس از بررسی وضعیت جسمی این پرنده و اطمینان از سلامت کامل آن، پرنده مذکور در زیستگاه های طبیعی شهرستان و در اطراف سد نمرود رها سازی شد.
به گفته فیروزنیا این پرنده تقریبا همیشه در دریا به سر برده و به صورت گروه های بزرگ در سواحل شنی، ماسه ای و جزایر سنگی و گاهی نیز درساحل آب های داخلی آشیانه می سازد.
براساس این گزارش و اعلام یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز درچند روز گذشته و در حوزه استحفاظی شهر تهران یک سنجاب، دو عدد لاکپشت، یک پرنده خروس کولی دشتی در معرض خطر انقراض و دوقطعه حواصیل آسیب دیده بر اساس شلیک اسلحه، بر اساس گزارشات مردمی در مکان های مختلف زنده گیری یا کشف شده و برای تیمار و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انتقال یافتند.
محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات سرگردان و یا آسیب دیده بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه و یا سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات