مهلت ۱۵ روزه به شهرداری‌تهران برای پاسخ درباره تراکم

مهلت ۱۵ روزه به شهرداری‌تهران برای پاسخ درباره تراکم

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای‌شهر: از ظرفیت طرح سوال از شهردار فعلا استفاده نمی‌کنیم

«با بازی کلمات نمی‌توان فروش تراکم را کتمان کرد.» این واکنش سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در مورد «نتیجه سوال شورا از شهرداری در خصوص فروش تراکم» بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) روز گذشته خسرو دانشجو در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد در مورد سوال یکی از اعضای شورا در رابطه با موضوع فروش تراکم از شهرداری گفت: آقای شکیب منتظر پایان مهلت ۱۵ روزه تذکر کتبی شورا به شهرداری است که در صورت پاسخگو نبودن شهرداری در این خصوص، شورا اقدام به تهیه سوال از شهردار تهران خواهد کرد.

دانشجو گفت: تاکنون پاسخی از شهرداری به صورت کتبی به دست ما نرسیده است. پاسخ کتبی باید به صورت رسمی به شورا ارائه شود نه در قالب مصاحبه با رسانه‌ها که بگویند تراکم نمی‌فروشیم. آیا می‌توان با بازی با کلمات و جابه‌جایی واژگان مطلبی را کتمان و مشکلی را حل کنیم؟

او تصریح کرد: برخی از مدیران شهرداری در حالی می‌گویند تراکم نمی‌فروشیم که پیمانکارانی وجود دارند که بابت طلب شان از شهرداری تراکم در اختیار دارند. این تراکم‌ها به پیمانکارانی داده شده که هنوز پلاکی برای تراکم معرفی نکرده‌اند و تنها براساس توافق تراکم می‌گیرند نه روی پلاک مشخص ساختمانی. اگر این فروش تراکم سیار نیست پس چیست؟ این گونه پاسخ دادن هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

دانشجو تاکید کرد: شورا نسبت به مجوز تراکم به پیمانکارانی که هنوز پلاک ندارند و این نوع معامله حرف دارد و باید مشخص شود چقدر از این نوع تراکم در اختیار پیمانکاران و شهروندان است.

او به اعتراض حسن بیادی در جلسه دیروز شورا نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورا تعدادی از این پیمانکاران که ظرفیت‌های کلانی در دست دارند توسط آقای بیادی نام برده شد و ایشان پیشنهادی را مطرح کرد که بسیار چالش برانگیز بود، اما فعلا از مطرح کردن آن صرف نظر می‌کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری باید در قالب مقررات به صورت کتبی به موضوعات این چنینی پاسخ دهد، گفت: نگذارید شورا از ظرفیت طرح سوال از شهردار استفاده کند، زیرا شهردار تهران خود موافق این کار نیست و در جلساتی به معاونینش تاکید کرده است که در فرصت اعلام شده پاسخ را ارائه کنند و با کتمان این موضوع نمی‌توان آن را رد کرد.

دانشجو در پایان اظهار کرد: شورا به دنبال مدیریت فضا است، اما این فضای مثبت باید دو طرفه باشد.

 

 

    نظرات