ابتکار وزارت نیرو در زمینه بازنشستگی الگوی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

ابتکار وزارت نیرو در زمینه بازنشستگی الگوی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، چندی پیش «رضا اردكانيان» در نامه‌اي به رئيس جمهوري با تشریح روند بازنشستگی کارکنان صنعت آب و برق به استناد ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام داشت: در راستاي برنامه‌‏ها و سياست‌هاي دولت در جهت زمينه‌‏سازي براي استفاده بيشتر از ظرفيت‌‏ها و توانمندي‌‏هاي نيروي جوانان، شايسته‌گزيني و چرخش مديران، وزارت نيرو از شهريور ۱۳۹۷ استفاده از ظرفيت قانون خدمات کشوری برای بازنشسته کردن کارکنان حائز شرایط با اختیار دستگاه، بازسازي بدنه مديريتي خود را به‌طور جدي در دستور كار قرار داده است.
در این نامه تشریح شد که وزارت نیرو در پايان سال ۹۷ براي نخستين بار در كشور نسبت به بازنشستگي حائزين شرايط بازنشستگي با اختيار دستگاه، شاغل در بدنه وزارت و شركت‏‌هاي تابعه (دولتي) اقدام کرده، در حالي كه تا پيش از آن تعداد بازنشستگان حاصل از اختيارات مذكور نزديك به صفر بوده است.
رئیس جمهور در پی‌نوشت این نامه که تحت عنوان گزارش ایجاد تحول در بدنه مدیریتی وزارت نیرو از طریق اعمال بازنشستگی مدیران و کارکنانی که به اختیار دستگاه شرایط بازنشستگی را دارند، ارائه شد طی پی‌نوشتی به جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از وی خواست این ابتکار در سایر دستگاه‌های اجرایی کشور نیز الگو قرار گیرد.
در نامه نهاد ریاست جمهوری به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: اقدام ابتکاری وزیر نیرو منجر به بازنشستگی ۳۲۵۹ نفر در سال‌های 98-97 شده که بیشترین تغییر به نسبت در سطوح مدیریتی این وزارتخانه شامل مدیران ارشد، میانی و پایه اتفاق افتاده است.
در ادامه نامه آمده است: در صورت اهتمام جدی دستگاه‌ها در اجرای درست این بخشنامه، شاهد چابک‌سازی و تغییرات قابل توجه در بدنه مدیریتی دولت و ایجاد فرصت‌های شغلی کم هزینه در نظام اداری و اشتغال کشور تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.
در این نامه عنوان شده با توجه به تاکید رئیس‌جمهور، از این پس میزان موفقیت دستگاه‌های اجرایی در بازنشستگی مدیران و کارکنان مورد ارزیابی قرار گیرد.
گفتنی است، وزیر نیرو در نامه خود به رئیس جمهور با اشاره به صدور حكم بازنشستگي ۱۳۵۹ نفر در سال اول اجراي این برنامه و ۹۱۲ نفر ديگر در سال گذشته، از حائز شرايط بازنشستگي شدن ۹۰۰ نفر در سال جاري خبر داده بود. بر این اساس، از مجموع بازنشستگان وزارت نیرو در سال ۹۸، ۱۰ نفر مديران ارشد (۱۳.۷ درصد کل)، ۱۶۰ نفر مديران مياني (۷.۸ درصد کل)، ۱۲۳ نفر از مديران پايه (۴.۳ درصد کل) و ۶۱۹ نفر ديگر شامل كاركنان (۲.۳ درصد کل) بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات