پایش واحدهای صنفی عرضه گونه‌های جانوری در چهارمحال و بختیاری

پایش واحدهای صنفی عرضه گونه‌های جانوری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری نیروی انتظامی و دستور مقام قضایی از مراکز عرضه گونه های جانوری بازدید کردند.

وی عنوان کرد: در این پایش ها که از مراکز پرنده فروشی‌ها، گل فروشی‌ها و ... انجام شد، تعداد ۴ طاقه طاووس، ۲۴ سر خرگوش، یک فرد سنجاب و تعدادی سهره، طرقه و بلبل خرما کشف و ضبط شد. احمدی اضافه کرد: در جریان این پایش ۳ نفر متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: فقدان حیات وحش می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به چرخه اکوسیستم وارد کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اکیپ‌های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل می‌کنند و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه‌ها یا زنده‌گیری نمایند، به شدت جلوگیری می‌شود.

احمدی در پایان از تمام مردم عزیز استان خواست تا ضمن توجه بیشتر به حیات وحش، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست را در انجام وظایفشان یاری رسانند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار یا زنده گیری حیات وحش، مراتب را به حفاظت محیط زیست استان با شماره تلفن های ۳- ۳۲۲۲۳۵۷۲  اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات